Criza economica a adus in luna ianuarie o scadere a preturilor la chirie pentru spatiile comerciale de pe arterele premium din Capitala cu pana la 25%, conform reprezentantilor EuroMetropola.
Astfel, daca in urma cu un an, in zona Dorobanti sau Calea Victoriei spatiile de retail erau imposibil de gasit, in aceasta luna au fost scoase la iveala nu mai putin de 4 spatii comerciale in zona Dorobanti, la preturi ceva mai scazute decat in perioada similara a anului trecut: intre 40 si 140 euro/mp, in functie de amplasamentul exact, suprafata, dimensiunea vitrinei si forma spatiului.
Proprietarii de spatii comerciale sunt foarte putin afectati de criza actuala, abia la inceputul acestui an au mai inceput sa revizuiasca chiriile si numai pentru contracte foarte convenabile (chirias cu notorietate care preia spatiul pe o perioada mai indelungata). Scaderea nu a fost mai mare de 25%, dar e nu e deloc de neglijat, daca ne gandim ca pana acum nici nu se putea pune problema unei negocieri in aceste zone.
In aceste conditii, retailerii care nu rezita in zonele de top, fie se restrang si subinchiriaza o parte din spatiu, fie aleg o locatie mai ieftina, precum mall-ul. “Din punct de vedere al costului este mai convenabila varianta inchirierii unui spatiu comercial intr-un mall, insa exista si branduri de nisa a caror politica de promovare impune expunerea exclusiv pe bulevardele principale ale unei metropole, unde isi pot personaliza mai bine spatiul”, au declarat consultantii EuroMetropola.
Spatiile comerciale stradale inca sunt prima optiune pentru banci, casino-uri, internet cafe, farmacii, patiserii, cafenele, restaurante sau magazine de imbracaminte.
Comerciantii din multe domenii au inceput deja sa-si reevaluze politica de promovare si incearca o optimizare a retelelor prin relocari in spatii mai mici sau prin inchiderea spatiilor neproductive. O consecinta va fi eliberarea mai multor spatii comerciale si implicit o scadere a preturilor chiriilor. Vor functiona bine in continuare unitatile comerciale care satisfac nevoile imediate ale populatiei (ex: farmacii, fast-food) si vor avea dificultati cei din sectoare precum IT, electronice, electrocasnice etc, mai spun reprezentantii EuroMetropola.
Sursa: EuroMetropola