Proiectul „Zona Metropolitana”, proiect care promitea sa schimbe radical imaginea Capitalei si a imprejurimilor ei printr-un nou inel de centura al Capitalei si chiar o centura feroviara lunga de 81 km care ar fi trebuit sa preia traficul de calatori de la periferii, a dat startul unor speculatii imobiliare pe raza comunelor ce urmau sa se alipeasca Bucurestiului, conform consultantilor EuroMetropola.

„Existau inca din 2007 suficiente voci care puneau la indoiala fezabilitatea acestui proiect, sansele ca Marele Bucuresti sa fie incadrat de Butimanu, Peris, Ciolpani, Gruiu, Nuci, Gradistea, Petrichioaia, Sinesti, Belciugatele, Fundulea, 15 comune din Giurgiu si inca 4 din Calarasi erau extrem de mici, din mai multe cauze, care tin atat de cadrul legislativ, cat si de proiectele de infrastructura pe care le presupunea acest proiect”, sunt de parere consultantii imobiliari.

„Zona Metropolitana” a dus insa la nasterea de speculatii imobiliare ce vizeaza multe dintre terenurile cu potential, pe o raza de 20 de km de Capitala si chiar mai mult. „Exista zone in care cresterile de pret au fost justificate prin lucrarile de infrastructura realizate sau prin dezvoltarea efectiva a zonei. Toate acestea au fost posibile datorita investitiilor private”, comenteaza consultantii EuroMetropola.

A doua sosea de centura a Bucurestiului, a dus la o „isterie atat de mare incat proprietari sau doar speculanti atrageau clienti pentru terenuri vehiculand CD-uri cu harta Zonei Metropolitane, inclusiv cu locatia exacta a viitoarei centuri”, spun cei de la EuroMetropla.

“Zona metropolitana era un plan greu de pus in aplicare deoarece viza o extindere uniforma a Bucurestiului, ceea ce nu este decat o fictiune. Infrastructura actuala permite o dezvoltare diferentiata pe zone, tendinta in ultimii 3 ani a fost ca sudul si estul sa atraga mai mult investitii industriale, vestul – office si nordul rezidential si office”, au mai comentat consultantii EuroMetropola.

Sursa: EuroMetropla