Este lovitură uriașă pentru Euronews România. La șase luni de la lansare, postul de televiziune nu a reușit să-i convingă pe români că merită să fie urmărit. În luna noiembrie, audiența medie a fost de 2.000 de telespectatori pe minut.
După 6 luni de când a început să emită, Euronews România nu a înregistrat un real succes. În noiembrie, audiența medie obținută de Euronews România a fost de 2.000 de telespectatori pe minut, toată ziua, la nivel național (0,05% rating). Alte două televiziuni de știri care nu au o audiență mare sunt TVR Info, cu 4.000 de persoane, și Aleph News, 3.000 de telespectatori pe minut.
Campionatul Mondial de fotbal din Qatar aproape a triplat audiența medie a TVR în luna noiembrie. Astfel, de la un rating mediu, în octombrie, de 43.000 de telespectatori pe minut la nivel național, TVR 1 a urcat la o medie de 119.000 de persoane pe minut, conform măsurătorilor companiei Kantar Media.
În luna noiembrie, datorită fotbalului, TVR a câștigat 76.000 de telespectatori față de luna precedentă, ratingul majorându-se de 2,7 ori. Transmisiunile din Qatar și programele adiacente evenimentului n-au ajutat TVR 1 să întreacă, însă, PRO TV. Ratingul mediu al TVR 1 a fost de 5 ori mai mic decât cel al Pro TV, liderul pieței TV.
TVR 1 a câștigat enorm de pe urma fotbalului
TVR 1 a ajuns de la locul 15 în topul național (octombrie) la locul 6 (noiembrie). În față se află Pro TV – 615.000 telespectatori pe minut (toată ziua); Antena 1 – 485.000; Kanal D – 389.000; România TV – 239.000; Antena 3 CNN – 164.000.
Cele patru meciuri difuzate în cursul lunii noiembrie au ajutat TVR 2, al doilea canal al televiziunii publice, să atingă o audiență medie de 44.000 de telespectatori pe minut, în creștere cu 8.000 de persoane față de octombrie. TVR 2 ocupă locul 17 în topul audienței naționale.
Sondajul din luna noiembrie marchează o premieră: intrarea televiziunii de știri Euronews România în măsurătorile Kantar Media, a arătat Libertatea.
Lansată la sfârșitul lunii mai, Euronews România se află pentru prima dată în sondajele TV oficiale. În noiembrie, audiența medie obținută de Euronews România a fost de 2.000 de telespectatori pe minut (toată ziua) la nivel național (0,05% rating), cam cât numărul de locatari ai unui bloc mai mare din cartierul Titan, a arătat sursa citată.
Euronews ocupă locul 75 din 83 de televiziuni monitorizate
Euronews ocupă locul 75 din 83 de televiziuni monitorizate. La nivel urban, ratingul mediu al televiziunii de știri a fost de 1.000 de persoane pe minut (toată ziua).
După șase luni de la lansare, audiența Euronews România este departe de orizontul de așteptare creat în jurul acestui brand de televiziune încă de la obținerea licenței de la CNA. Multă publicitate, puțini telespectatori. Euronews România se alătură televiziunilor de știri de cartier: Aleph News, controlată de Adrian Sârbu, și TVR Info, deținută de Televiziunea Română. Aleph News a avut, în noiembrie, o medie de 3.000 de telespectatori pe minut, la nivel național, în timp ce TVR Info, 4.000 de persoane.
Cele trei televiziuni se află la mare distanță de pachetul „tradițional” de știri TV: România TV – 239.000 de telespectatori pe minut; Antena 3 CNN – 164.000; Digi24 – 61.000; Realitatea Plus – 53.000; B1 TV – 23.000.
Cea mai mare creștere de audiență de pe nișa știrilor: România TV
În noiembrie, audiența România TV a câștigat 27.000 de telespectatori la nivel național față de octombrie, cea mai mare creștere de audiență de pe nișa știrilor.
Cele opt televiziuni de știri aflate în măsurătorile Kantar Media au avut o cotă cumulată de piață de 15,8%, adică 15,8% dintre românii care s-au uitat la televizor (pe telecomandă), în cursul lunii noiembrie, au urmărit una dintre cele opt televiziuni.