'Utilizatorii de dispozitive mobile din Europa Centrală şi de Est folosesc preponderent terminale cu Android şi preferă să facă cumpărături de pe smartphone. Din ce în ce mai des, smartphone-urile devin dispozitivele mobile preferate când vine vorba de cumpărăturile online, majoritatea tranzacţiilor mobile la nivel global finalizându-se pe un smartphone. În special, în Europa Centrală şi de Est, 57% din toate tranzacţiile electronice mobile sunt realizate de pe smartphone-uri şi doar 43% de pe tablete. La nivel regional, dispozitivele cu Android sunt mai populare decât terminalele cu iOS – 75% din toate tranzacţiile mobile în Europa Centrală şi de Est sunt finalizate pe dispozitive cu Android. În acest context, în care devine evident că o aplicaţie pentru iPhone nu va mai fi suficientă pentru a ajunge la mulţi potenţiali cumpărători, Criteo crede că pieţele locale vor trebuie să se reorienteze către aplicaţii şi soluţii pentru Android', se arată în document. 

Potrivit sursei citate, aplicaţiile mobile generează mai multe vânzări la nivel global, în timp ce numărul utilizatorilor care folosesc mai multe dispozitive mobile pentru a finaliza o tranzacţie creşte. 

Studiul Criteo mai arată că, la nivel global, aplicaţiile sunt mai eficiente decât browserele mobile pentru încurajarea cumpărăturilor online, cu rate de conversie cu până la 20% mai bune, chiar şi în comparaţie cu desktop-urile. 

Mai mult, obiceiul de a face cumpărături de pe mai multe dispozitive – laptopuri, tablete sau smartphone-uri – a devenit foarte popular. 

'Chiar şi aşa, aproximativ 46% din tranzacţiile efectuate de pe dispozitivele menţionate se realizează tot de pe smartphone-uri, acest lucru confirmând încă o dată importanţa dispozitivelor mobile', menţionează sursa citată. 

AGERPRES