Comisia Europeană a considerat că proiectul prezentat de delegația din România, condusă de secretarul de stat Iulian Matache, are în continuare probleme nerezolvate, “fiind necesare eforturi suplimentare” din partea autorităților de la București pentru îmbunătățirea acestui document.
Din rularea criteriilor de evaluare, Ministerului Transporturilor i-a rezultat că autostrada Bacău-Paşcani este pe locul I al listei de priorităţi, urmată, în ordinea punctajului obţinut, de Sibiu-Piteşti, Comarnic – Braşov, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, Braşov-Bacău, Sibiu-Braşov, Suplacu de Barcău-Borş, Craiova-Piteşti, inelul Bucureştiului, Târgu-Mureş – Târgu Neamţ, Ploieşti – Comarnic şi Nădăşelu – Suplacu de Barcău, scrie GAZETA DE CLUJ.
De asemenea, membrii Comisiei Europene au mai solicitat autorităţilor române să dea asigurări că împrumutul public de 7 miliarde de euro, aprobat recent de Guvern, nu va pune în pericol ţinta de deficit bugetar.
Pentru a putea accesa finanțarea europeană alocată României pentru proiecte de infrastructură în actualul exercițiu financiar, Executivul va trebui să modifice Master Planul și să trimită varianta finală Comisiei Europene până pe data de 9 aprilie.