Angajații europeni ignoră restricțiile referitoare la folosirea aplicaţiilor de mesagerie și a rețelelor sociale impuse la locul de muncă, arată un studiu realizat în rândul a 4.500 de persoane de către Samsung Electronics.
Cercetarea People-Inspired Security arată că doi din cinci angajați (40%) care lucrează în birouri au accesul restricționat sau nu au acces deloc la rețeaua de socializare Facebook. Cu toate acestea, unul din trei angajați din Marea Britanie (32%) care are accesul restricționat la celebra rețea de socializare, continuă să o folosească și în timpul programului de muncă. În plus, o treime dintre ei recunoaște căfoloseșteaplicații de stocare a datelor de tip cloud (31%), aplicații de mesagerie și telefonie (31%), streaming video (28%) și Twitter (27%) la locul de muncă. Angajații care au participat la studiu au declarat că au ignorat restricțiile impuse de compania la care lucrează sau că au folosit dispozitivele mobile personale pentru a evita aceste restricții.
Lipsa de încredere din partea angajatorilor îi încurajează să nu respecte regulile
Studiul sugerează faptul că restricțiile aplicate de companiile europene în legătură cu folosireaInternetului sunt influențate de faptul că acestea nu au încredere în angajații lor. Această neîncredere se dovedește a fi adevărată având în vedere că doar jumătate dintre cei care au participat lastudiu (51%) au declarat că superiorii lor le permit accesul nelimitat la internet și tehnologie, în timp ce 17% au declarat că superiorul lor aplică astfel de restricții presupunând că angajații au cunoștiințe despre tehnologie foarte scăzute sau chiar absente.
Referitor la aceste concluzii ale studiului, Dr. Dimitrios Tsivrikos, Consumer and Business Psychologist în cadrul Universității College London, a declarat: „Din punct de vedere al securității și siguranței angajatorilor, este de înțeles până la un anumit punct faptul că aceștia vor să controleze cât mai mult activitățile angajaților, inclusiv activitățile tehnologice pe care aceștia le desfășoară. Cu toate acestea, dacă nevoile angajaților sunt neglijate, se poate înregistra o scădere a productivității și a implicării lor. Zilele în care angajații se mulțumeau să respecte regulile și indicațiile fără a pune alte întrebări, au apus. Încrederea, transparența în comunicare și atmosfera plăcută la locul de muncă sunt mult mai importante și eficienteîn construirea unor relații de durată, atât profesionale, cât și personale.Interzicerea tehnologiei și a site-urilor de socializare la locul de muncă are, de multe ori, efectul opus celui dorit. Încrederea trebuie să fie bilaterala. Cel mai bun lucru pe care marile companii îl pot face este să observe felul în care angajații lor lucrează cel mai bine, iar apoi să găsească o modalitate de a integra acest comportament la locul de muncă”.
Stabilirea unor noi reguli, respectate de ambele părți
Legat de acest subiect, Rob Orr, Vice President Enterprise Business în cadrul Samsung Europe, spune: „Dacă ne uităm la generația tânără, putem observa felul în care activitatea la locul de muncă se va desfășura în următorii ani. Companiile nu își pot permite ca angajații lor să încalce în mod frecvent regulile de securitate și restricțiile privind folosirea Internetului. În plus, tot mai mulți angajați încep să își folosească dispozitivele personale în interes de serviciu și dispozitivele de la serviciu în interes personal, astfel nevoia unor reguli clare care să fie înțelese și respectate de ambele părți este absolut necesară. Din acest motiv, un instrument ca Samsung KNOX este foarte important. Printre alte servicii, acesta le permite angajaților să folosească pe același dispozitiv aplicații personale și un spațiu de lucru protejat cu parolă”.
Alte rezultate ale cercetării arată că:
• Cei cu vârstă între 18-34 de ani sunt cei care încalcă cel mai des restricțiile referitoare la accesul la Internet și la diferite aplicații mobileși că, cel mai probabil, încalcă regulile de două ori mai mult decât orice altă medie de vârstă. Studiul arată că aproape jumătate dintre ei recunosc faptul că ignoră și încalcă aceste restricții la locul de muncă în cazul Facebook(48%), Twitter și site-urilor video precum Youtube (45%).
• Angajații din Marea Britanie sunt cei cu cea mai mare probabilitate de a-și accesaconturile de Facebook la locul de muncă, 41% dintre ei declarând că fac acest lucru în mod frecvent. O situație similară întâlnim și în cazul germanilor (34%), urmați de spanioli (33%), italieni (32%), belgieni și olandezi (31%). Francezii, însă, sunt cei care respectă cel mai mult regulile impuse de angajatori. Dintre ei, doar unul din cinci (20%) recunoaște că accesează site-uri de socializare în timpul serviciului.
• Companiile din domeniul hotelier aplică cel mai desrestricții legate deInternet, cu toate acestea, tot ei sunt pe locul doi în topul companiilor în care angajații aleg să ignore aceste restricții (38% dintre angajații din domeniul hotelier spun că intră pe Facebook în ciuda restricțiilor impuse). De asemenea, cei din domeniul afacerilor imobiliare ignoră cel mai des restricțiile impuse de angajatori: peste 46% folosesc site-uri de socializare la locul de muncă.