Forţaţi de criza economică, turiştii din Europa şi nu numai intenţionează să reducă bugetele de vacanţă pentru anul următor, astfel că sejururile acestora vor fi mai puţine şi mai scurte, relevă un studiu realizat de Boston Consulting Group.
Studiul nu aduce deloc veşti bune industriei turistice, în condiţiile în care, la nivel global, 40% dintre turişti şi-au propus să călătorească mai puţin în 2010 şi unul din trei vor să reducă drastic cheltuielile pe cazare şi masă în concediu.
Cei mai mulţi dintre germani şi japonezi vor alege strategia de a reduce din costurile de călătorie, în timp ce italienii şi francezii plănuiesc să dea mai puţini bani pentru cazare şi mese, iar britanicii urmăresc să economisească profitând de oferte speciale, arată studiul.
Organizaţia Mondială a Turismului estimează că, la nivel global, industria turismului va scădea cu 4-6% în acest an.
Studiul mai arată că, turismul este unul dintre sectoarele care au cel mai mult de suferit de pe urma crizei globale. Astfel, companiile de turism din întreaga lume încearcă să supravieţuiască în condiţiile unei continue scăderi a cererii, pe măsură ce turiştii îşi restrâng bugetele de vacanţă.
Marii tour-opertaori europeni, precum TUI şi Thomas Cook, se adaptează scăderii cererii şi introduc oferte mai flexibile, la preţuri reduse şi prin promoţii.
SURSA: Reuters