Eurosport a început testele pentru a difuza conţinut 3D, turneul de tenis de la Roland Garros fiind produs în noua tehnologie şi transmis live în 29 de ţări, printre care şi România, a declarat Adrian Ilie, reprezentantul Eurosport în România, miercuri seară, într-un eveniment organizat în Capitală. "Eurosport 3D nu este un canal separat în clipa de faţă, dedicat comercializării, aşa cum este cazul pentru Eurosport, Eurosport 2 sau versiunile lor HD. Este mai mult o demonstr
Eurosport a început testele pentru a difuza conţinut 3D, turneul de tenis de la Roland Garros fiind produs în noua tehnologie şi transmis live în 29 de ţări, printre care şi România, a declarat Adrian Ilie, reprezentantul Eurosport în România, miercuri seară, într-un eveniment organizat în Capitală.
„Eurosport 3D nu este un canal separat în clipa de faţă, dedicat comercializării, aşa cum este cazul pentru Eurosport, Eurosport 2 sau versiunile lor HD. Este mai mult o demonstraţie tehnologică şi un test. Este un prim pas pe care Eurosport l-a făcut pentru a implementa această nouă tehnologie, care este la un mare început. Cred că nimeni nu ştie dacă ea va prinde sau nu, nimeni nu ştie care standard tehnologic va fi, în final, adoptat”, a declarat pentru Mediafax Adrian Ilie.
Grupul Eurosport a organizat, miercuri seară, la Bucureşti, o vizionare a unei transmisiuni live şi 3D a turneului de tenis de la Roland Garros.
Potrivit lui Adrian Ilie, un canal de sine stătător Eurosport 3D ar putea fi lansat „cândva în viitor”, însă lansarea acestuia depinde de mai mulţi factori, printre care cantitatea de conţinut 3D disponibilă şi capacitatea clienţilor de a cumpăra un astfel de produs.
Evenimentele trebuie produse în 3D
„Un factor este cantitatea de material disponibil, pentru că evenimentele trebuie produse în 3D. Nu poţi face un canal de televiziune care să aibă unul sau două evenimente pe an, problema este ce dai în restul timpului. Probabil că rata de adopţie şi rata de conversie şi în această tehnologie va fi foarte rapidă, a se vedea HD-ul. E posibil, într-un an, doi, trei, să fie foarte mult material de orice tip, produs în 3D”, a explicat Adrian Ilie.
În ceea ce priveşte difuzarea turneului de tenis de la Roland Garros în tehnologie 3D, Adrian Ilie a spus că „este prima dată când un eveniment major este produs în 3D şi este retransmis la nivel paneuropean”.
În mod concret, în direct şi în 3D sunt difuzate toate partidele de la Roland Garros care se desfăşoară pe terenul principal, inclusiv semifinalele şi finalele, masculine şi feminine, timp de 14 zile, între 24 mai şi 6 iunie. Imaginile 3D sunt transmise prin satelit (Eutelsat şi Astra) către circa 3.000 de centre Panasonic din 29 de ţări din Europa. „Franţa are un statut mai special, pentru că acolo mai este un partener implicat, Orange, unul din marii actori de cablu şi satelit, nu numai de telefonie mobilă. Orange are nişte drepturi extinse de exploatare (pentru conţinutul 3D de la Roland Garros, n.r.)”, a explicat Adrian Ilie.
El a precizat că nu există o distribuţie comercială a conţinutului 3D de la turneul Roland Garros. „Acest experiment tehnologic este valabil două săptămâni. Eurosportul are drepturile de circuit închis, orice drept care nu înseamnă arătarea publică, exploatarea comercială, iar Panasonic are inclusiv drepturile de execuţie publică”, a mai spus Adrian Ilie, precizând că în România partidele de tenis de la Roland Garros pot fi văzute 3D pe Eurosport pe televizoare amplasate inclusiv în mall-ul Plaza România din Capitală.
Potrivit lui Adrian Ilie, în prezent, în România, Eurosport are în jur de 4,5 milioane de abonaţi, în timp ce Eurosport 2 are între 3,2 – 3,5 milioane de abonaţi. Totodată, în România este disponibil şi postul Eurosport HD, pe UPC HD şi pe reţeaua Ines.
Grupul Eurosport, cea mai importantă platformă multimedia de sport din Europa, s-a lansat în 1989. Iniţial lansat în limbile engleză, olandeză şi germană, Eurosport a lansat versiunea în limba franceză în 1992, iar în 1996 a ajuns la zece versiuni lingvistice.
În limba română, postul Eurosport s-a lansat în 1997. În prezent, Eurosport are programe comentate în 20 limbi, ajungând în 116 milioane de case şi la peste 240 de milioane de telespectatori din 59 de ţări. În ianuarie 2005, s-a lansat Eurosport 2, iar în mai 2008 a debutat Eurosport în High Definition.
Grupul Eurosport este deţinut integral de grupul media francez TF1.
SURSA: Mediafax