Evaluare Naţională 2021. Federaţia Naţională a Părinţilor solicită Ministerului Educației să elimine mai multe cerințe din programa de limba română pentru Evaluarea Națională din acest an.

Mai precis, Federația dorește eliminarea unei serii de cerințe din programa de limba română pentru examenul de la finalul clasei a VIII-a, Evaluarea Națională. Printre acestea se află textul dramatic sau realizări propoziţionale ale unor funcţii sintactice.

Evaluare Naţională 2021. Cererile trimise către Ministerul Educației

Potrivit textului, părinții își exprimă îngrijorarea față de „modalitatea în care elevii din actuala generație de clasa a VIII-a s-au putut pregăti eficient pentru a susține examenul”.

„Federaţia Naţională a Părinţilor – EDUPART ȋşi exprimă îngrijorarea față de modalitatea în care elevii din actuala generație de clasa a VIII-a s-au putut pregăti eficient pentru a susține examenul de Evaluare Naţională în condiții optime.

Ţinând cont atât de modalitatea desfăşurării efective a activităţilor de predare-evaluare ȋncontextul epidemiologic actual ȋn care ne aflăm de aproape un an cât şi problemele apărute pe parcursul anilor de studii, vă ȋnaintăm, spre analiză, opiniile grupuluide lucrudin cadrul Departamentului ȋnvăţământ gimnazial al federaţiei, format, preponderent, din profesori de limba şi literatura română, din mediul urban şi rural”, este scris în textul formulat de părinţi, conform hotnews.ro

Ce doresc părinții să fie eliminat din programa pentru examen

Părinții doresc eliminarea următoarelor elemente din programa pentru Evaluarea Națională.

„- Tipuri de texte: textul dramatic şi arta spectacolului (autor, personaj dramatic; rolul indicaţiilor scenice; rolul dialogului; actori, decor, costume, lumini, muzică)
– Tipare textuale de structurare a ideilor: explicative
– Pronumele posesiv şi adjectivul pronominal posesiv. Folosirea corectă a pronumelor şi a adjectivelor pronominale: nehotărât, a adjectivului pronominal de întărire. Pronumele şi adjectivul pronominal negativ şi negaţia în propoziţie.
– Realizări propoziţionale ale unor funcţii sintactice: completiva indirectă şi opoziţională, circumstanţiala de loc, de timp, de mod, cauzală, finală”, transmite Federaţia Naţională a Părinţilor, conform sursei menționate.

Sursa foto: INQUAM Photos, Octav Ganea