UPDATE
Elevii din clasele a II-a au avut de rezolvat două subiecte.
1 . Părinții tăi nu au ajuns încă acasă, dar tu trebuie să mergi la bibliotecă, la o activitate organizată de doamna învățătoare/domnul învățător.
Scrie un bilet părinților tăi, prin care să-i anunți unde ai plecat și cât timp vei sta acolo.
2 . Imaginează-ți că ai avut un vis minunat. Scrie, pe pagina următoare, un text format din șase propoziții, în care să le povestești prietenilor tăi ce ai visat, răspunzând la următoarele întrebări:
- Unde te aflai?
- Cum era vremea?
- Cu cine te-ai întâlnit?
- Despre ce ați vorbit?
- Cum s-a încheiat visul?
- Cum te-ai simțit când te-ai trezit?
Ştirea iniţială
Evaluările naționale pentru elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a încep marți, 9 mai
Elevii aflaţi la finalul clasei a IV-a vor susţine probele începând cu 16 mai, iar cei din clasele a VI-a din 24 mai. Este de reținut că rezultatele nu vor fi trecute în catalog.
Potrivit Ministerului Educaţiei, marţi încep evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2022-2023.
Calendarul prevede că primii care susţin aceste probe sunt elevii claselor a II-a, care marţi dau proba scrisă la Limba română/ Limba maternă.
Miercuri ei vor avea proba de citit la Limba română/ Limba maternă, iar joi – cea la Matematică. Vineri este programată proba de scris şi citit la Limba română pentru minorităţile naţionale.
Pentru elevii claselor a IV-a, în 16 mai are loc proba la Limba română, în 17 mai – cea la Matematică şi în 18 mai – la Limba maternă.
Elevii claselor a VI-a vor susţine în 24 mai proba la Limbă şi comunicare, iar în 25 mai la Matematică şi Ştiinţe ale Naturii.
”Rezultatele obţinute la evaluările naţionale II, IV, VI nu se afişează, nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.
Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin: elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune; informarea elevilor şi a părinţilor/a reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate şi comunicarea către aceştia, dacă este cazul, a planurilor individualizate de învăţare”, a precizat Ministerul Educaţiei.
Timpul de lucru pentru fiecare probă de Evaluare Națională
- câte 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II;
- câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV;
- câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.
Conform manualului, administratorul de test va nota pe tablă ora începerii efective a rezolvării testului.
După ce a trecut o jumătate din timpul de lucru, administratorul de test va anunța elevii: ”Ați ajuns la jumătatea timpului efectiv de lucru.”
Atunci când au mai rămas 5 minute din timpul efectiv de lucru, administratorul de test va anunța elevii: ”Mai aveți 5 minute timp efectiv de lucru.”
La final, când timpul de lucru se va termina, administratorul de test va spune: ”Din acest moment, vă rog să lăsați pe bancă stiloul sau pixul; timpul a expirat. Lăsați testele închise, la capătul băncii. Sunteți liberi să ieșiți în pauză. Vă mulțumim.”
Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă şi care are rolul de a susţine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.