Concept

Sustenabilitate nu înseamnă doar reciclare. În drumul spre o economie circulară, companiilor le revine responsabilitatea de a seta obiectivele de sustenabilitate pe toate palierele de activitate: reducerea impactului operațional și al produselor asupra mediului, precum și angajamentul social.  Prin urmare, este extrem de importantă extinderea responsabilității producătorului (extended producer responsibility – EPR) de-a lungul ciclului de viață al produsului prin: design sustenabil, utilizarea eficientă a resurselor, programe de preluare (colectare, reciclare, eliminare în siguranță), gestionarea deșeurilor, eficiența energetică în productie și distribuție, investiții in inovatie, educația consumatorului final. Educația și inovația sunt cheia unei strategii de sustenabilitate de succes.

Raportarea de sustenabilitate reprezintă dezvăluirea publică pe care o face o companie pentru a comunica performanţele și informaţiile de mediu, sociale și de guvernanţă (ESG -environment, social, governance) incluzând obiectivele asumate și progresul obţinut în atingerea acestora. Abordarea corectă a raportărilor privind performanța non-financiară este crucială, iar investițiile responsabile care țin cont de impactul factorilor de mediu, sociali și de guvernanță (ESG) sunt concepte cheie ale unei strategii de afaceri bazate pe principii sustenabile. Însă nu multe dintre firmele românești sunt pregatite pentru schimbarea radicală introdusă prin obligativitatea respectării obiectivelor de sustenabilitate și responsabilitate socială (ESG). Și nici nu au resursele de competente și financiare necesare.

Pe de altă parte, consumatorii români se declară tot mai interesați de sustenabilitate, dar conceptul nu este înțeles pe deplin încă. Șase din zece români (58%) nu utilizează produse sustenabile pentru că sunt mai scumpe, se arată într-un studiu realizat la începutul anului 2024. 35% din respondenți au afirmat că nu au  încredere în autenticitatea etichetelor eco, în timp ce 38% dintre cumpărători sunt atenţi la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum, arată studiul. Mai mult de jumătate dintre români, 56% , spun că sunt indeciși în a cumpăra produse mai prietenoase cu mediul, în timp ce 6% nu sunt interesați de sustenabilitate și etică.  În schimb, patru din zece consumatori indeciși contribuie la protejarea mediului prin acțiuni zilnice și au potențial de a deveni consumatori etici prin campanii de educare și programe de încurajare a protecției mediului.

În acest context, Capital și InfoFinanciar organizează masa rotundă SUSTENABILITATE. DE LA PRODUCĂTOR LA CONSUMATOR”, miercuri, 16 octombrie. Evenimentul aduce față în față reprezentanți ai instituțiilor publice, companiilor private și companiilor care activează pe piața transferului de responsabilitate privind colectarea, valorificarea și reciclarea ambalajelor, pentru a analiza provocările majore în domeniul sustenabilității în România.

Tematică:

  • Relația dintre producător și consumator ca element critic pentru reușita programelor EPR
  • Importanta publicării rapoartelor de sustenabilitate ca formă de comunicare directă cu consumatorii
  • Modele și soluții sustenabile în producție, aprovizionare și logistică
  • Sustenabilitatea ca oportunitate de business
  • Sustenabilitate și inovație – explorarea noilor materiale și tehnologii care pot înlocui resursele nesustenabile în producție
  • Contribuția companiilor în educarea consumatorului final pentru un consum sustenabil
  • Soluții de influențare a deciziei de cumpărare către produse sustenabile
  • Sustenabilitate în RETAIL, HORECA și comerț electronic
  • Costuri de sustenabilitate vs. sustenabilitatea ca oportunitate de business

Speakeri

  • Mario Crețu, Corporate Affairs Director Carrefour România
  • Emanuel Pârvulescu, ESG Manager Mega Image
  • Maria Mihai, Communication & CSR Director Lidl România
  • Corina Dospinoiu, Sustainability Director, Auchan România
  • Ramona Hărătău, Mixes Business Lead SEE, Nestlé
  • Alina Donici, Managing Partner, Artesana
  • Andrada Busuioc, Communication Director, Sphera Franchise Group
  • Alin Gliga, Director General Aqua Bilbor
  • Robert Uzună, Vicepreședinte Corporate Affairs Ursus Breweries
  • Tulia Cășvean, Director Comunicare Corporativă Transavia
  • Raluca Mocanu, Sustainability Leader, IKEA Romania
  • Adrian Câzu, Development & Retail Manager Benvenuti
  • Marius Brînzea, Director Strategie Reciclad`OR
  • Dragoș Tuță, fondator Ambasada Sustenabilității în România / Coaliția România Sustenabilă (CRS)
  • Daniela Adriana Marișcu, Preşedinte Consiliul Patronatelor ESG din România
  • Ciprian Stănescu, Preşedinte Social Innovation Solutions, Academia de Sustenabilitate
  • Teodora Ghenciu, fondator Asociația Soluții Sustenabile
  • Răzvan-Victor Sassu, Manager Proiect Acceleratorul de Sustenabilitate pentru ONG-uri

* Agenda este în curs de actualizare și poate suferi modificări

Moderator: Robert Turcescu

Participanți

În sală vor fi prezenți și reprezentanți ai instituțiilor publice, reprezentanți de asociații și patronate, OIREP-uri, companii de consultanță financiară, de sustenabilitate și raportare ESG, precum și reprezentanți ai unor companii private – CFO, CEO, manageri de dezvoltare și sustenabilitate, manageri CSR etc.

Accesul la eveniment se face doar pe bază de invitație.

Cei care doresc să participe fizic la eveniment pot trimite până luni, 14 octombrie, ora 13.00, o cerere de înscriere cu nume, prenume, companie, telefon de contact, pe adresa evenimente@evzgroup.ro, urmând ca, în limita locurilor disponibile, să primească confirmarea  pentru locul în sală.

Parteneri

Parteneri media:

Agendă

  • 10.30 – 11.00  –  Welcome coffee & Primirea invitaților
  • 11.00 – 13.00  –  Discursuri & Dezbateri
  • 13.00 – 13.30  Coffee time & Networking

Locație

Forum Continental, Sala Eminescu, Strada Izvor 82-84, București