Concept

Sustenabilitate nu înseamnă doar reciclare. În drumul spre o economie circulară, companiilor le revine responsabilitatea de a seta obiectivele de sustenabilitate pe toate palierele de activitate: reducerea impactului operațional și al produselor asupra mediului, precum și angajamentul social.  Prin urmare, este extrem de importantă extinderea responsabilității producătorului (extended producer responsibility – EPR) de-a lungul ciclului de viață al produsului prin: design sustenabil, utilizarea eficientă a resurselor, programe de preluare (colectare, reciclare, eliminare în siguranță), gestionarea deșeurilor, eficiența energetică în productie și distribuție, investiții in inovatie, educația consumatorului final. Educația și inovația sunt cheia unei strategii de sustenabilitate de succes.

Raportarea de sustenabilitate reprezintă dezvăluirea publică pe care o face o companie pentru a comunica performanţele și informaţiile de mediu, sociale și de guvernanţă (ESG -environment, social, governance) incluzând obiectivele asumate și progresul obţinut în atingerea acestora. Abordarea corectă a raportărilor privind performanța non-financiară este crucială, iar investițiile responsabile care țin cont de impactul factorilor de mediu, sociali și de guvernanță (ESG) sunt concepte cheie ale unei strategii de afaceri bazate pe principii sustenabile. Însă nu multe dintre firmele românești sunt pregatite pentru schimbarea radicală introdusă prin obligativitatea respectării obiectivelor de sustenabilitate și responsabilitate socială (ESG). Și nici nu au resursele de competente și financiare necesare.

Pe de altă parte, consumatorii români se declară tot mai interesați de sustenabilitate, dar conceptul nu este înțeles pe deplin încă. Șase din zece români (58%) nu utilizează produse sustenabile pentru că sunt mai scumpe, se arată într-un studiu realizat la începutul anului 2024. 35% din respondenți au afirmat că nu au  încredere în autenticitatea etichetelor eco, în timp ce 38% dintre cumpărători sunt atenţi la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum, arată studiul. Mai mult de jumătate dintre români, 56% , spun că sunt indeciși în a cumpăra produse mai prietenoase cu mediul, în timp ce 6% nu sunt interesați de sustenabilitate și etică.  În schimb, patru din zece consumatori indeciși contribuie la protejarea mediului prin acțiuni zilnice și au potențial de a deveni consumatori etici prin campanii de educare și programe de încurajare a protecției mediului.

În acest context, Capital și InfoFinanciar organizează masa rotundă SUSTENABILITATE. DE LA PRODUCĂTOR LA CONSUMATOR”, miercuri, 16 octombrie. Evenimentul aduce față în față reprezentanți ai instituțiilor publice, companiilor private și companiilor care activează pe piața transferului de responsabilitate privind colectarea, valorificarea și reciclarea ambalajelor, pentru a analiza provocările majore în domeniul sustenabilității în România.

Tematică:

  • Relația dintre producător și consumator ca element critic pentru reușita programelor EPR
  • Importanta publicării rapoartelor de sustenabilitate ca formă de comunicare directă cu consumatorii
  • Modele și soluții sustenabile în producție, aprovizionare și logistică
  • Sustenabilitatea ca oportunitate de business
  • Sustenabilitate și inovație – explorarea noilor materiale și tehnologii care pot înlocui resursele nesustenabile în producție
  • Contribuția companiilor în educarea consumatorului final pentru un consum sustenabil
  • Soluții de influențare a deciziei de cumpărare către produse sustenabile
  • Sustenabilitate în retail și comerț electronic
  • Costuri de sustenabilitate vs. sustenabilitatea ca oportunitate de business

Speakeri

  • Marius Brînzea, Director Strategie Reciclad`OR
  • Mihai Boca. TQM & After Sales Manager Nespresso România
  • Valerian Iștoc, Business Development Director Agrii România
  • Tulia Cășvean, Director Comunicare Corporativă Transavia
  • Monica Arapelea, Marketing Director Bringo
  • Ana Nedea, Director de Strategie și Dezvoltare de business, Simtel Team
  • Cristian Bădescu, CEO Inatech Packaging
  • Radu Dragomir, CEO Urban Scope
  • Andreea Chițu, Cofondator Pai din Pai
  • Daniela Adriana Marișcu, Preşedinte Consiliul Patronatelor ESG din România
  • Raluca Florea, Business Manager SGS
  • Gabriel Stoian, Fondator Profeco Agriculture

Moderator: Robert Turcescu

 

Evenimentul va fi transmis LIVE pe canalul de YouTube HAI ROMANIA. 

 

Participanți

În sală vor fi prezenți și reprezentanți ai instituțiilor publice, reprezentanți de asociații și patronate, OIREP-uri, companii de consultanță financiară, de sustenabilitate și raportare ESG, precum și reprezentanți ai unor companii private – CFO, CEO, manageri de dezvoltare și sustenabilitate, manageri CSR etc.

Accesul la eveniment se face doar pe bază de invitație.

Cei care doresc să participe fizic la eveniment pot trimite până luni, 14 octombrie, ora 13.00, o cerere de înscriere cu nume, prenume, companie, telefon de contact, pe adresa evenimente@evzgroup.ro, urmând ca, în limita locurilor disponibile, să primească confirmarea  pentru locul în sală.

 

Parteneri

 

Parteneri media:

Agendă

  • 10.30 – 11.00  –  Welcome coffee & Primirea invitaților
  • 11.00 – 13.00  –  Discursuri & Dezbateri
  • 13.00 – 13.30  Coffee time & Networking

Locație

Forum Continental, Sala Eminescu, Strada Izvor 82-84, București

 

Transmisie LIVE

 

Foto

Promovare

 

Articole pre și post – eveniment

Producție durabilă și consum responsabil. Sfaturi utile și soluții concrete la evenimentul „Sustenabilitate. De la producător la consumator” capital.ro

Producție durabilă și consum responsabil. Sfaturi utile și soluții concrete la evenimentul „Sustenabilitate. De la producător la consumator”infofinanciar.ro

Producție durabilă și consum responsabil. Sfaturi utile și soluții concrete la evenimentul „Sustenabilitate. De la producător la consumator”evz.ro

Producție durabilă și consum responsabil. Sfaturi utile și soluții concrete la evenimentul „Sustenabilitate. De la producător la consumator”infoactual.ro

Masă rotundă „Sustenabilitate. De la producător la consumator”. Liveevz.ro

Marius Brînzea, Reciclad’OR, la Masa Rotundă Capital: „Impactul ambalajelor de plastic este unul foarte mare”capital.ro

Gabriel Stoian, Profeco Agriculture, la Masa Rotundă Capital: „În domeniul agri există soluții astfel ȋncât prețul să nu crească”capital.ro

Valerian Iștoc, Agrii România, la Masa Rotundă Capital: „Sunt fermieri care au luat deja măsuri! Nu așteaptă schimbările legislative pe sustenabilitate”capital.ro

Monica Arapelea, Bringo, la Masa Rotundă Capital: „Reciclarea trebuie să fie ușoară”capital.ro

Raluca Florea, SGS România, la Masa Rotundă Capital: „Unele companii își vor da seama că mai au de lucru pe partea de sustenabilitate”capital.ro

Ana Nedea, Simtel, la Masa Rotundă Capital: „Ajutăm companiile să devină sustenabile”capital.ro

Radu Dragomir, Urban Scope, la Masa Rotundă Capital: „Este foarte greu să finanțezi proiecte sustenabile în orașe cu fonduri locale”capital.ro

Adriana Marișcu, Consiliul Patronatelor ESG, la Masa Rotundă Capital: „Este vorba despre viitorul umanității”capital.ro

Tulia Cășvean, Transavia, la Masa Rotundă Capital: „Sustenabilitatea merge mână în mână cu profitabilitatea”capital.ro

Mihai Boca, Nespresso România, la Masa Rotundă Capital: „Responsabilitatea la nivelul producătorului este crucială”capital.ro

Andreea Chițu, Pai din Pai, la Masa Rotundă Capital: „Business-ul nostru a pornit într-un moment oportun pentru România”capital.ro

Marius Brînzea, Reciclad’OR, la Masa Rotundă Capital: „Cerințele vor fi extrem de complexe când vom vorbi despre ambalaje”infofinanciar.ro

Gabriel Stoian, Profeco Agriculture, la Masa Rotundă Capital: „Fermierii ne hrănesc pe noi toți. Și acum ei au nevoie de noi”infofinanciar.ro

Valerian Iștoc, Agrii România, la Masa Rotundă Capital: „În sustenabilitate, cel mai important aspect este voluntariatul”infofinanciar.ro

Monica Arapelea, Bringo, la Masa Rotundă Capital: „Am strâns deja strâns deja peste 350 de mii de ambalaje reciclate”infofinanciar.ro

Raluca Florea, SGS România, la Masa Rotundă Capital: „Unele companii se gândesc la sustenabilitate poate când este prea târziu”infofinanciar.ro

Produse 100% naturale și biodegradabile. „Pai din Pai”, o afacere de familie care se remarcă în lumea de businessinfofinanciar.ro

Pădurea de miere”, proiect care susține biodiversitate. Ce inițiative a dezvoltat grupul Nestle în domeniul sustenabilitățiiinfofinanciar.ro

Raportarea ESG și impactul asupra mediului de afaceri. Ana Nadea, Simtel: „Foarte mulți investitori vin în sprijinul afacerilor sustenabile”infofinanciar.ro

Transavia, pionier în domeniul sustenabilității. Ce proiecte și investiții a derulat compania în ultimii aniinfofinanciar.ro

Impactul Consiliului Patronatelor ESG. Cum ajută la dezvoltarea afacerilor pe baze sustenabileinfofinanciar.ro

Sustenabilitatea și administrațiile locale. Ce orașe din România au în plan atingerea neutralității climaticeinfofinanciar.ro

Marius Brînzea, Reciclad’OR, la Masa Rotundă Capital: „Legislația va avea un impact masiv pe partea de ambalare” evz.ro

Gabriel Stoian, Profeco Agriculture, la Masa Rotundă Capital: „Copiii noștri cunosc prea puțin despre ce ȋnseamnă hrană” evz.ro

Alternativa la plastic: paie din tulpine de grâu. Andreea Chițu, Pai din Pai: „Inițiativa noastră este una sustenabilă”evz.ro

Sustenabilitatea și mediul de afaceri. Ana Nedea, Simtel: „ESG nu mai reprezintă un trend, ci este o realitate”evz.ro

Monica Arapelea, Bringo, la Masa Rotundă Capital: „Am lansat un proiect prin care ajutăm clienții să câștige timp”evz.ro

Raluca Florea, SGS România, la Masa Rotundă Capital: „Directiva europeană pe sustenabilitate ar putea provoca panică”evz.ro

Valerian Iștoc, Agrii România, la Masa Rotundă Capital: „Fermierii mai tineri percep altfel schimbările în ceea ce privește sustenabilitatea”evz.ro

Transavia, investiții record în energie verde. Tulia Cășvean: „Dacă nu suntem sustenabili, nu putem continua ca business”evz.ro

Planuri pentru reducerea cantității de CO2. Mihai Boca, Nespresso România: „Am plantat peste 35.000 de puieți de salcâmi”evz.ro

Proiecte sustenabile în orașele din România. Radu Dragomir, Urban Scope: „Uniunea Europeană finanțează reducerea emisiilor de CO2”evz.ro

Cum să-ți faci afacerea mai sustenabilă. Adriana Marișcu, Consiliul Patronatelor ESG: „Ideea este să-ți asumi proiecte îndrăznețe”evz.ro