Everest isi incearca norocul in Romania

Primul fast-food Everest din Romania este in curs de amenajare, in Bucuresti, pe bulevardul Magheru, in incinta fostei cofetarii Casata, si se va deschide pe 15 septembrie. Urmatoarele doua se vor deschide tot in Bucuresti, urmand ca dupa o perioada de sase luni, un an de la deschiderea primului, sa se decida celelalte locatii si viteza de dezvoltare a retelei. Se au in vizor deja localitatile Constanta si Brasov.Investitia initiala, estimata la 500.000 USD, apartine firmei Network Marketing SRL

Primul fast-food Everest din Romania este in curs de amenajare, in Bucuresti, pe bulevardul Magheru, in incinta fostei cofetarii Casata, si se va deschide pe 15 septembrie. Urmatoarele doua se vor deschide tot in Bucuresti, urmand ca dupa o perioada de sase luni, un an de la deschiderea primului, sa se decida celelalte locatii si viteza de dezvoltare a retelei. Se au in vizor deja localitatile Constanta si Brasov.
Investitia initiala, estimata la 500.000 USD, apartine firmei Network Marketing SRL, un joint ventures 49% Everest Grecia si 51% Elgeka Romania (o companie cu capital 100% grecesc, care are ca profil de activitate servicii de marketing, logistica si distributie).
Radu Stoiculescu, director adjunct Network Marketing SRL, considera ca romanii abia au prins gustul mancarurilor tip fast-food si ca cererea pentru astfel de produse de pe piata bucuresteana este in crestere. Consumatorii au fost cuceriti repede de atmosfera occidentala a minirestaurantelor in care poti lua rapid masa sau o poti lua la pachet pentru a manca la birou. Se pare ca mai ales tinerii cu buzunare mai durdulii au renuntat la clasicele pachetele de acasa, si prefera fast-food-urile. Ba mai mult, pentru tinerii sub 35 de ani, fast-food-ul s-a dovedit locul ideal pentru o iesire in oras seara sau in week-end.
Printre acestia, reprezentantii firmei Everest spera sa-si castige rapid o clientela fidela, prin preparatele specifice grecesti si prin sandvisurile „la minut”, calde sau reci, care pot fi fabricate la comanda, in functie de ingredientele dorite. Restaurantul va avea doua sectoare – unul pentru produse fast-food, sandvisuri, placinte, gratare si prajituri si un sector pentru paste si pizza. Radu Stoiculescu afirma ca investitorii sunt optimisti in privinta viitoarei clientele si se bazeaza pe doua motive: comunitatea greceasca este puternica aici, iar numarul mare al romanilor cu bani care au vizitat Grecia cunosc acum specificul restaurantelor Everest si au prins gustul preparatelor acestora. Mai ales cele sase-sapte feluri de prajituri orientale sunt foarte apreciate de gurmanzi.
Everest SA este o companie care a pornit cu pasi mici, in 1965, de la un singur restaurant de familie. Din 1995 pana in 1991 a derulat doar aceasta afacere. Pe cat de indelunga a fost dezvoltarea acestei afaceri, pe atat de agresiva s-a dovedit expansiunea ei din ultimiii ani: pana in 1997 Everest SA a deschis 13 restaurante fast-food in Grecia, iar pana astazi numarul lor l-a ridicat la 116 magazine, sub trei marci: Everest (restaurante fast-food), Papagalino (un gen de cofetarie-cafenea) si La Pasteria (cu specific italian). Everest SA a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 22 milioane de dolari, cu 34% mai mult decat in 1999.
Celalalt actionar al Network Management este Elgeka Romania, prezenta pe piata romaneasca de la inceputul anului 2000. Elgeka Romania are noua filiale in tara si 18 furnizori carora le distribuie circa 300 de produse, in special cu profil alimentar, din mai multe tari. Anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de 9 milioane de dolari, iar in acest an spera sa ajunga la 15 milioane de dolari, sustine Rodica Manoliu, HR Manager. De la servicii de marketing, logistica si distributie, Elgeka face astfel o trecere dulce spre prajiturile si sandvisurile Everest.
McDonald’s este lider pe piata romaneasca
Piata fast-food-urilor din Romania creste de la an la an, atat ca numar de clienti, cat si ca numar de restaurante. Cel mai mare actor de pe piata ramane lantul american McDonald’s, care in cei sase ani de prezenta pe piata romaneasca a investit, pana acum, 65 milioane de dolari, intr-o retea care numara la aceasta data 46 de restaurante, pe teritoriul intregii tari. Si expansiunea continua – pentru 2001 este prevazuta deschiderea a noi puncte. Cea mai mare vanzare o inregistreaza in Bucuresti: cele 20 de restaurante de aici aduc 50% din volumul vanzarilor, estimate pentru acest an la 30 milioane de dolari.
Un alt mare investitor in restaurante tip fast-food este American Restaurants System, care administreaza Pizza Hut. Deschiderea celor sapte restaurante Pizza Hut din Romania a costat cinci milioane de dolari, afirma reprezentantii firmei intr-o declaratie Mediafax, iar pentru acest an mai sunt alocate inca 1,7 milioane de dolari, pentru inca alte doua unitati: la Craiova si Constanta, in magazinele Metro. Cifra de afaceri realizata in primele cinci luni ale anului a fost de 50 miliarde de lei.
Afacerile cu fast-food-uri nu sunt tocmai rele: cu toate ca investitorii se plang ca puterea scazuta de cumparare a populatiei ii afecteaza direct, numarul acestor restaurante creste pe zi ce trece, iar mesele lor sunt pline de clienti.