Bilanțurile contabile pentru anul 2010 date publicității recent de Ministerul Finanțelor Publice arată că producătorul de autovehicule din Craiova a înregistrat  anul trecut o cifră de afaceri de 587 de milioane de lei, cu peste 400 de milioane mai mare decât în 2009. În același timp, Automobile Dacia a avut afaceri de 11,4 miliarde, cu circa 2,4 miliarde mai mare decât în 2009. În privința profitului, în timp ce Automobile Dacia a raportat pentru anul trecut, 300 de milioane de lei, Ford România a anunțat o pierdere netă de 276 milioane.
Diferența majoră dintre cele două componente ale tabloului financiar dovedește clar anvergura afacerilor Dacia prin comparație cu ceea ce încearcă Ford să facă la Craiova. Este adevărat însă că Ford, care a semnat preluarea uzinei doljene în 2007, se află în plin proces de modernizare a acestei facilități de producție, în timp ce investiția francezilor de la Renault în Dacia a ajuns la maturitate. Din nefericire însă, chiar dacă încercăm să păstrăm proporțiile, adică să comparăm rezultatele celor două companii la patru ani de la sosirea în România, diferențele rămân majore. Astfel, în 2003, cifra de afaceri a Automobile Dacia  se situa la valoarea de 14.636 miliarde lei vechi, adică 1,46 miliarde RON.
Tot la patru ani de la preluarea de către Renault, Automobile Dacia raporta o pierdere netă de 3.635 miliarde lei vechi, adică 363 milioane RON, cu circa 87 de milioane mai mare decât perderea raportată pentru anul trecut de Ford România. Tot la patru ani de la preluare, cheltuielile Dacia se ridicau la 21.007 miliarde lei vechi, adică 2,1 miliarde RON în timp ce Ford a cheltuit anul trecut, adică tot la patru ani după achiziționarea uzinei din Craiova, 1,1 miliarde lei.
În concluzie, la patru ani de la achiziționarea uzinelor de la Mioveni și Craiova, de către Renault, respectiv, Ford, Automobile Dacia avea o cifră de afaceri și cheltuieli mult mai mari, dar și o pierdere mai importantă.
Desigur, cifrele seci nu reflectă și condițiile din piață sau adresabilitatea produselor. Astfel, dacă Dacia a beneficiat de un climat economic favorabil, Ford a demarat investițiile în plină criză. Și, dacă produsele realizate de Dacia se adresau în special pieței interne, mașinile Ford de la Craiova au ca țintă predilectă clienții din alte state. Nu este de neluat în seamă nici numărul muncitorilor angajați. Dacă Automobile Dacia a ținut pe ștatele de plată peste 13.000 de persoane, Ford România are doar 3.500 de angajați.

 

Automobile Dacia 2003 (Euro)

Ford România 2010 (Euro)

Cifra de Afaceri

389.737.965

139.514.882

Cheltuieli

559.375.785

270.818.751

Profit

– 96.801.897

– 65.558.746