Lanţul american de tip fast food Subway a deschis astăzi primul magazin din România, în franciză, în Piaţa Victoriei din Bucureşti, şi vizează în următorii patru ani lansarea a 40 de unităţi pe piaţa românească.
Un sandviș la Subway are un preț care începe de la 8 lei, în cazul celor cu şuncă, curcan, Veggie Delite, curcan şi şuncă 15 cm 8 lei B.M.T. de 15 centimetri. În funcţie de tipul sandvişului, de ingredientele şi de pâinea acestuia, preţul unui de 15 centimetri mai poate fi de 8,5 sau 9 lei.
Clienţii pot alege între sandvişurile de 15 şi 30 de centimetri, iar în cazul celor de 30 de centimetri preţul creşte cu 5 lei. Există, însă şi dimensiuni extreme, cum este cazul sandişului de peste 180 de centimetri, prezentat astăzi la inaugurarea restaurantului din Piaţa Victoriei. Preţul unui astfel de sandviş Subway se ridică la cca. 68 de lei.
Preţurile băuturilor carbogazoase pornesc de la 4 lei şi cresc în funcţie de dimensiunea paharului. Sucurile naturale costă 6 lei, iar cafeaua 4,5 lei. Desertul propus de Subway este de tip cookies (fursecuri americane) cu ciocolată, alune de macadamia ş.a., cu un preţ care porneşte de la 3,5 lei.
Meniul Subway include sandvişuri, salate şi alte produse, unităţile având şi opţiunea de catering, iar serviciul de livrare la domiciliu va fi disponibil când vor fi suficiente unităţi care să acopere aria de livrare.
România, ţara cu numărul 100 a lanţului SUBWAY
Primul restaurant al lanţului a fost deschis în 1965, iar numele SUBWAY a fost folosit pentru prima dată în 1988, urmând ca sistemul de francizare să fie introdus în 1974. Deja consacratele sandişuri cu 6g de grăsime au fost introduse în meniu începând cu anul 1997. Lanţul de restaurante este, potrivit reprezentanţilor, o alternativă mai sănătoasă la alimentele prăjite şi burgeri.
În 2010, reţeaua SUBWAY a fost declarată oportunitatea de franciză numărul 1 în lume de către "Entrepreneur", în topul "500 Francize". Ce înseamnă să fii francizat de SUBWAY?
Francizatului nu i se cere experienţă în industrie, ci acesta trebuie numai să urmeze tiparele globale ale francizei SUBWAY. În plus, oportunitatea de a deţine propria afacere vine cu una dintre cele mai mici investiţii de piaţă (între 100.000 şi 200.000 de euro, potrivit francizatului român, Cristian Ştefănescu), suport şi advertising internaţional, regional şi local, un program de training de două săptămâni, asistenţă pentru dezvoltare ş.a. După lansare, francizaţii plătesc un procent săptămânal de 8% din cifra de afaceri pentru roialităţile de franciză şi 4,5% pentru fondul de advertising.
FOTO: Răzvan Petrescu, Capital