Octavian Radu si Vincentiu Zorzolan au fost asociati, timp de un an si jumatate, în doua afaceri cu francize de moda. În firma AAV Group, care a adus în România brandurile Esprit, Springfield si Women’s Secret, 60% din actiuni erau detinute de Zorzolan. În cealalta firma, Fashion Retail Group (FRG), care detinea franciza pentru brandul britanic Debenhams pentru România, Republica Moldova si Bulgaria, actionarul majoritar era RTC Holding (66,6%). În 2007, Radu a renuntat la pachetul de 40% din actiunile AAV Group, în schimbul preluarii integrale a drepturilor de franciza pentru magazinele Debenhams.
Prinsi în euforia generala a boomului de mall-uri ?i centre comerciale, fiecare din cei doi fosti parteneri si-au completat portofoliile firmelor si cu alte francize de fashion. Astfel, AAV Group a adus în tara  brandurile internationale Cortefiel, Peacocks si Marc O’Polo, iar Rafar – divizia de fashion a RTC – a ajuns, în primavara lui 2009, sa administreze 26 de magazine si un portofoliu de 13 francize care acopereau toate segmentele pietei de fashion (Debenhams, Olsen, Mandarina Duck, Sacoor Brothers, Kanz&Pablosky, Bally, Bruno Magli ?i Fratelli Rossetti, Forever 18, Bijoux Terner, J. Press Toi&Moi ?i Aldo. Cifra de afaceri a lui 2009 era de 12 mil. euro. Între timp, firma lui Radu a obtinut dreptul de franciza pentru Debenhans în alte 10 tari din regiune.
A venit criza si o data cu ea s-au sifonat destul de serios si cele doua afaceri de retail de fashion. Divizia de fashion a RTC înseamna, azi, doar doua branduri – Debenhams si Aldo –,12 magazine si cu 30% mai putini angajati.
Astfel, miscarea facuta, acum, de Octavian Radu este cel putin surprinzatoare pentru o firma care, de aproape doi ani, nu face altceva decât sa reduca cheltuielile.
Octavian Radu nu da, înca, nici un raspuns oficial. „Nu comentez (înca) astfel de zvonuri”, a scris proprietarul RTC, într-un e-mail de raspuns la întrebarile Capital. Completarea – ”Realitatea este ca suntem în discutii cu furnizorii. Nu avem ce comenta pâna nu lamurim ce si cum cu francizorii” –, poate însemna o confirmare indirecta.