Cifra de afaceri estimată pentru anul 2019 este de 1.482.632,88 mii lei, iar prevederile bugetare aprobate pentru investiții la data prezentei sunt în cuantum de 3.429.429 mii lei. Programul investițional derulat de CNAIR SA în anul 2020 va fi înscris în legea bugetului de stat pe anul 2020, al carui proiect se află în construcție la ora actuală.
Reprezentanții al CNAIR au arătat, în exclusivitate pentru Capital, care sunt proiectele majore ale companiei și ce sume vor fi investite în atât de necesarele autostrăzi și drumuri naționale. Potrivit sursei citate sunt în derulare mai multe proiecte care prevăd construcția de autostrăzi în diverse regiuni ale țării.
Proiectele desfășurate de CNAIR:
„Unul dintre Proiectele importante gestionate de CNAIR SA în acest an este construcția podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila.
Proiectul a fost semnat de către CNAIR SA cu Asocierea Astaldi S.p. A – IHI Infrastructure System Co., Ltd., anul trecut, la o valoare de 2.375.159.389,70 lei cu T.V.A., iar finanțarea este asigurată prin programul POIM 2014-2020.
În anul 2019 proiectul a intrat practic în faza de execuție și până acum s-au făcut progrese importante la elementele structurale ale acestui pod unic în România: blocurile de ancoraj, fundații piloni,confecționarea tablierului metalic, etc.
În anul 2019, CNAIR SA a finalizat evaluările și a mai semnat o serie de contracte pentru proiectarea și execuția unor obiective de infrastructură mare:
Autostrada Sibiu-Pitești: Secțiunea 1 (Sibiu-Boița ): 129 mil. Euro – 13,17 km
Autostrada de Centură București- Sud:
- Lot 1: 176 mil. euro – 16,93 km
- Lot 2: 158 mil. euro – 17 km
- Lot 3: 180 mil euro – 18 km
Varianta de Ocolire a Municipiului Bacău: 142 mil. euro – 31 km
Pasajul Berceni: 30,5 mil. euro
Pasajul Oltenița: 46,1 mil. euro
Tot în anul 2019 au fost lansate și noi proiecte de infrastructură care se află acum în diverse stadii de atribuire:
Autostrada de Centură București- Nord:
- Lot 1: 179 mil euro – 17,5 km
- Lot 2: 187 mil – 19 km
- Lot 3: 99 mil – 8,6 km
Autostrada Transilvania:
- Lot Chiribiș – Biharia: 28,55 km – 69 mil. euro
- Lot Suplacu de Barcău – Chiribiș: 26,35 km – 82,09 mil. euro
- Lot Zimbor – Poarta Sălajului: 13,00 km – 158,69 mil. euro
- Lot Nușfalău – Suplacu de Barcău: 14 km – 86,95 mil. euro
- Lot Topa Mică – Zimbor – Nădășelu – Mihăilești: 30 km – 326,8 mil.euro
Drum expres Craiova – Pitești, lot 3: 31,75 km – 212,64 mil. euro
Drum expres Craiova – Pitești, lot 4: 31,82 km – 193,85 mil. euro
Pentru demararea unui nou set de proiecte, în anul curent au fost lansate în licitație o serie de Studii de Fezabilitate/Proiecte Tehnice/Completări Studii Fezabilitate pentru următoarele obiective:
- Drum Expres Bacău-Piatra Neamț: 61,00 km – 3,41 mil. euro
- Drum Expres Buzău – Brăila: 98 km – 5,3 mil. euro
- Drum Expres Focșani – Brăila: 76 km – 4,5 mil. euro
- Drum Expres Brăila – Tulcea: 32,6 km – 4,05 mil. euro
- Drum Expres Constanța – Tulcea: 112,5 km – 5,4 mil. Euro
- Drum Expres Craiova – Târgu Jiu: 108 km – 5,7 mil. euro
- Drum Expres Bacău – Brașov: 165 km – 6,5 mil. euro
- Drum Expres Caransebeș – Reșița: 100 km – 810,9 mii. Euro
- Drum Expres Tișița – Albița: 160 km – 2,9 mil. Euro
Anul acesta a continuat faza de evaluare pentru Secțiunea 5 Sibiu-Pitești și a fost scoasă la licitație proiectarea și execuția Secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.
De asemenea, a fost semnat contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A8 (Târgu – Mureș – Târgu Neamț).
Se apropie de încheiere contractele pentru Studiile de Fezabilitate și Proiectele Tehnice ale sectoarelor Autostrăzii Moldova (Coridorul 9 Pan-European): Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani, Focșani – Bacău, Bacău-Pașcani.
CNAIR SA este cea mai mare companie de stat din România care are în gestiune proiecte de miliarde de euro. Din acest punct de vedere considerăm că avem o mare responsabililtate în dezvoltarea, modernizarea și întreținerea infrastructurii de transport rutier din România, deoarece această componentă are un rol vital în ansamblul economiei românești.
Derularea eficientă a acestor proiecte reprezintă practic o provocare permanentă pentru CNAIR SA”, a declarat un reprezentant CNAIR în exclusivitate pentru Capital.ro