RCS&RDS investeşte în fiecare an în jur de 240 de milioane de euro pentru extinderea reţelei de fibră optică.
“Numărul de case acoperite cu fibră optică a crescut constant şi va creste şi în viitor. Acest lucru este valabil si pentru Ungaria, a doua piaţă pentru noi”, a declarat pentru Capital, Valentin Popoviciu, vicepresedinte grupul Digi|RCS & RDS.
“Zonele urbane din România sunt acoperite. Zonele rurale în schimb suferă de lipsa serviciilor de calitate, pe infrastructura nouă şi modernă precum fibra optică. La sfârşitul anului 2017 aveam 5 milioane de gospodării acoperite de reţeaua de fibră optică, în creştere cu 300.000 faţă de anul 2016.În Ungaria am pornit de la 1,1 milioane gospodării acoperite la sfârşitul lui 2016, am ajuns la 1,2 milioane la finele lui 2017. Prin achiziţia operatorului local Invitel vom avea aproape 2 milioane de gospodarii acoperite şi în Ungaria”, a adăugat acesta.
În România, RCS&RDS avea 68% penetrare fibră optică, iar în Ungaria aproximativ 40% la sfârşitul anului 2017.
5G pentru toţi românii
Operatorul va oferi tututor românilor acces la internet la viteze incredibile la preţuri accesibile.
“5 G este o îmbinare între reţeaua mobilă şi cea fixă. Internetul fix de acasă este consumat tot pe dispozitive mobile chiar dacă utilizatorii sunt conectaţi prin Wi-Fi. 5G fără fibră optică nu funcţionează, de aceea este foarte important demersul ANCOM pentru stabilirea tarifelor de utilizare pentru domeniul public. Acestea îţi permit să dezvolţi într-un mediu predictibil mai departe reţelele de fibră optică. Astfel putem ajunge la toţi utilizatorii şi le vom oferi viteze 5G peste câţiva ani. Dacă nu se înţelege acest aspect vom rămâne în urma altor ţări, iar avansul pe care îl avem va dispărea”, spune Popoviciu.
Ce se întâmplă cu televiziunea prin satelit
RCS&RDS a înregistrat o scădere a numărului de clienţi la serviciul de televiziune prin satelit de la trimestru la trimestru. Această scădere este explicată prin faptul că utilizatorii renunţă la acest serviciu pentru fibra optică.
“Televiziunea prin satelit va scădea ca penetrare în rândul consumatorilor pentru că este o tendinţă clară către fibra optică. Noi cel puţin vrem să mergem cu reţeaua de fibră optică către tot mai mulţi consumatori. De aceea vedeţi o creştere a televiziunii prin cablu şi o scădere a televiziunii prin satelit. Televiziunea prin satelit va rămâne doar în locurile unde nu vom putea ajunge cu fibra optică. Îl vedem ca un serviciu suplimentar”, a concluzionat Popoviciu.