Acesta a fost ultimul obstacol în calea finalizării proiectului ce trenează de 6 ani, cu excepția cazului în care Siemens va face recurs, în 10 zile de la publicarea sentinței. Directorul Alstom România, Gabriel Stanciu, spune că nu crede că ar mai putea urma un recurs, pentru că șansele germanilor de a-l câștiga sunt aproape inexistente. “După ce vine motivarea instanței, semnăm contractul. Estimez că, până la sfârșitul acestei luni, vom avea contractul semnat”, spune Stanciu. Montarea sistemelor de trafic este ultima parte din proiectul M5 și unul din motivele pentru care Magistrala a întârziat atât de mult. Atribuirea a fost făcută în aprilie anul trecut, însă rezultatul licitațieia fost contestat la CNSC și în mai multe procese. Cel care a primit decizia(nedefinitivă) în 4 martie este ultimul.
Dosar 14310/3/2018 “Respinge cererea. Solutia pe scurt: Admite excepţia autorităţii de lucru judecat în raport de sentinţa civilă nr. 2951/04.05.2018 pronunţată de Tribunalul Bucureşti în dosarul nr. 47824/3/2017, definitivă prin decizia civilă nr. 6291/15.11.2018 pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti cu privire la cererile având ca obiect anulare Raport Procedura Atribuire şi a tuturor actelor anterioare şi /sau subsecvente incidente ori conexe emise de Entitatea Contractantă în ceea ce priveşte evaluarea ofertei reclamantei şi declararea acesteia ca neconformă şi reluarea ofertei reclamantei cu consecinţa constatării caracterului conform şi acceptabil al acesteia. Respinge aceste cereri pentru existenţa autorităţii de lucru judecat. Admite excepţia lipsei de interes cu privire la restul cererilor. Respinge aceste cereri pentru lipsa interesului. Cu drept de recurs în 10 zile de la comunicare. Cererea de recurs se depune la sediul Tribunalului Bucureşti”, este decizia instanței.
Lucrările la metrou, potrivit Metrorex și Ministerului Transporturilor, vor fi finalizate în această toamnă. Nu înseamnă însă că se va circula cu metroul dinspre și înspre Drumul Taberei, pentru că lipsesc semafoarele, adică tocmai subiectul licitației din 2017 prin care Alstom a fost desemnat câștigătoare. Odată ce Metrorex va semna cu Alstom, dacă Siemens nu va ataca cu recurs, durează ca sistemul să fie implementat. Directorul Stanciu spune că trebuie să se ducă la fața locului pentru a vedea efectiv în ce stare este lucrare, mai înainte de a oferi un termen minimal de realizare a lucrărilor. Anterior, înainte să se dea decizia în procesul Siemens constra Alstom/Metrorex preciza că “(avem nevoie de – n.r.)minim-minimorum-minimorum, nouă luni pentru finalizarea lucrărilor”. Cu alte cuvinte, în acest an nu mai există șanse ca Metroul de Drumul Taberei să fie gata, până la sfârșitul acestui an.
5 ani de întârzieri. Până acum
Lucrările la Magistrala 5 a metroului bucureştean au început în anul 2011,proiectul având un buget de 1,2 miliarde de euro, iar termenul iniţial de finalizare era anul 2014. Prin amânări succesive, s-a ajuns ca noul termen asumat să fie toamna lui 2019.
Proiectul metroului de Drumul Taberei, Parcul Operei – Râul Doamnei, este realizat de un consorţiu format din ”Astaldi”, ”FCC Construccion”, ”AB Construction” şi ”Delta ACM Antrepriză”. Metroul de Drumul Taberei va avea zece staţii: la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară şi Eroilor. Magistrala 5 va acoperi, în principal, un bazin cu o populaţie de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei.
”Metrorex” are în exploatare 44 de trenuri ”Bombardier”, ”24 CAF” şi 24 de trenuri vechi ”IVA Arad”. Pe noua M5 (Magistrală 5) vor circula trenuri vechi ”Bombardier”, din parcul existent. Încercarea Regiei de a achiziţiona trenuri noi pentru metroul de Drumul Taberei a eşuat lamentabil, după ce licitaţia a fost stopată de DNA, pentru corupţie.
Mentenanţa întregului parc de material rulant al” Metrorex” este asigurată de concernul francez ”Alstom”, până în anul 2019. Cu trenurile de la metrou circulă zilnic 600.000 de pasageri.