„Am fost blocată din prima zi cu marile proiecte. S-a spus: «Să facă Gabriela Firea proiecte mici, la nivel de primărie, cu bugetul primăriei, să nu crească prea mult în sondaje, să nu aibă pretenţia să preia partidul, să nu aibă pretenţia să candideze la prezidenţiale.» Sunt miniştri care au venit şi mi-au spus, după ce nu au mai ocupat acea funcţie, că în şedinţe se spunea: «Trebuie să fie ajutat primarul general, pentru că am promis cu toţii să facem lucruri bune în Bucureşti» şi pe urmă, după ce eu plecam, domnul Dragnea le spunea să nu mă ajute“, declara Gabriela Firea în urmă cu o lună.
Astăzi, ea revine şi solicită Guvernului transferul podului de cale ferată Bucureşti-Constanţa în administrarea Primăriei Municipiului Bucureşti, pentru realizarea lucrărilor de reparaţii. Podul Constanţa a devenit în ultimii ani un pericol public. Pe sub el trec zilnic o treime din locuitorii Bucureştiului, plus locuitorii din Chitila, Mogoşoaia, Buftea şi traficul rutier spre şi dinspre Târgovişte. Podul nu a mai trecut prin reparaţii capitale din anii `80.
„Următorul pas pentru finalizarea procedurilor administrative este emiterea, de către Guvern, a unei hotărâri privind transmiterea podului către Municipiul București“, se arată într-un comunicat al primăriei.
Primăria Capitalei spune că CFR a solicitat ca, după finalizarea investiției, podul să revină în administrarea lor, iar în ultima şedinţă a Consiliului General al Municipiului București s-a aprobat această cerinţă.
Totuşi, reprezentanţii CFR au declarat pentru Capital că nu există cadrul juridic care să permită acest transfer. CFR SA nu a transfertat niciodată vreunei primării poduri pentru a fi reparate sau întreţinute, spun reprezentanţii companiei de stat. Mai mult, podul Constanţa face parte dintr-o linie de cale ferată considerată obiectiv strategic.