Compania CFR SA, administratorul căii ferate, a cerut insolvența societății CFR Marfă. După cinci ani de la ratarea privatizării companiei CFR Marfă, Guvernul Dăncilă se pregătește să îngroape operatorul feroviar de marfă.
Anunțul voalat al ministrului Transporturilor, Lucian Șova, referitor la insolvența societății CFR Marfă, s-a concretizat. Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului de Administrație al CFR SA s-a aflat un material privind declanșarea procedurilor de insolvență pentru compania CFR Marfă, ne-a declarat, Iulică Măntescu, liderul Federației Mecanicilor de Locomotivă. “Joia trecută, acest material a existat pe ordinea de zi a ședinței CA, propunerea a fost retrasă. Nu pot să ceară niciodată așa ceva, este o acțiune foarte curajoasă a conducerii CFR SA și a Ministerului Transporturilor. Daca se declanșează această procedură sunt efecte foarte greu de anticipat pentru CFR Marfă. Nu cred ca cineva își asumă acest lucru, vorbim de impactul social, economic, politic, este foarte periculos”, ne-a explicat Iulică Măntescu.
Potrivit acestuia, valoarea patrimoniului CFR Marfă este de peste 1 miliard de euro. „Sunt active, sedii, clădirii, peste de 1.000 locomotive, 30.000 de vagoane. Vedem ce se întâmplă la următoarea ședință de CA din cadrul CFR SA”, ne-a precizat liderul de sindicat.
Anunțul pregătitor insolvenței CFR Marfă a fost făcut, în urmă cu două săptămâni, de către ministrul Transporturilor, Lucian Șova.
”CFR Marfă, cu fiecare zi de funcţionare a sa, constat că îşi adânceşte deficitul. Înainte de sfârşitul acestei luni, în conformitate şi cu exigenţe pe care le are piaţa, Consiliul Concurenţei şi ceilalţi operatori, vom lua decizii privind modul în care va funcţiona în continuare, de aşa manieră încât să apărăm interesele statului, ale angajaţilor, să asigurăm continuitatea în activitate, dar să o aducem şi în situaţia de a nu mai produce pierderi operaţionale”, a explica Șova.