În afara uşilor glisante, conceptul Ford păstrează multe dintre caracteristicile de design ale noii game a producătorului american. Grila frontală şi farurile sunt specifice noilor variante C-Max şi S-Max.
De altfel, întreg conceptul pare a fi un C-Max redus la scară. Practic, din exterior, diferenţa majoră dintre B-Max şi fraţii săi mai mari este făcută doar de dimensiuni, B-Max având doar câţiva centimetri în plus decât Fiesta. În schimb, în interior, conceptul prezintă multe dintre detaliile utilizate de designerii Ford pe modelul mai mare C-Max.
Dacă uşile din  faţă au o deschidere clasică, accesul pasagerilor din spate se face prin două uşi glisante amplasate pe ambele laturi ale maşinii.
Dispariţia stâlpului central facilitează atât accesul pasagerilor în habitaclu cât şi eventuala introducere în maşină a unor obiecte de dimensiuni mari.
Sub capota conceptului prezentat astăzi se ascunde un propulsor în trei cilindri, EcoBoost de un litru, pentru varianta de serie vor fi disponibile şi alte motoare din gama EcoBoost. Dacă motoarele de 1.6 şi 2.0 litri sunt deja disponibile pe alte modele ale gamei Ford, propulsorul EcoBoost de un litru este complet nou şi va fi produs, ca şi B-Max, la uzina din Craiova.
Compania americană a preluat controlul asupra fabricii românești în 2008 și a promis o investiție de minimum 675 de milioane de euro până în 2012 numai că acest plan a fost amânat din cauza crizei economice.
În iulie 2009, Ford a început să producă la uzina din Craiova modelul Transit Connect dar într-o cadență foarte redusă. În primul an doar 300 de unități au ieșit de pe poarta fabricii iar în primele 11 luni din 2010 producția a atins 8.500 unități. Majoritatea mașinilor produse în România au fost exportate.
Robert Stan, Corespondență Geneva Motor Show 2011