Aproape un an și jumătate, lucrările pe cea mai mare secțiune a autostrăzii București-Ploiești au bătut pasul pe loc. Deoarece pe mai multe zone ale tronsonului Moara Vlăsiei-Ploiești constructorii au abandonat lucrările și din cauză că au cerut și o suplimentare a costurilor cu 47%, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, i-a amenințat cu rezilierea contractului.
Într-un final, cele trei companii care se ocupă de această porțiune a autostrăzii au semnat un act adițional prin care s-au angajat să termine lucrarea până la sfârșitul anului și au renunțat și la dreptul de a solicita costuri suplimentare.
Autostrada Bucureşti-Ploieşti este împărţită în două segmente: Bucureşti-Moara Vlăsiei (19,5 km), contract câştigat în aprilie 2007 de companiile Pizzarotti şi Tirena Scavi, şi tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti (42,5 km), contract câștigat în octombrie 2006 de Asocierea SC Spedition UMB SRL, SC PA&CO International SRL și SC Euroconstruct Trading 98 SRL. Pentru primul segment, conform CNADNR, valoarea estimată a proiectului este de 183,6 milioane de euro, iar termenul de finalizare este octombrie 2012, în timp ce la tronsonul Moara Vlăsiei-Ploiești, valoarea estimată este de 238 de milioane de euro, iar lucrările trebuie terminate până în decembrie 2011. Cum va arăta harta autostrăzilor din România
Pentru a vedea cum decurg lucrările, reporterii Capital TV au mers în premieră pe mai multe porțiuni ale autostrăzii. Ce au găsit, vedeți în materialul următor: