Acțiunile demarate luna trecută de un grup de trei service-uri împotriva liderului pieței asigurărilor din România, firmă cu circa 4 milioane de clienți, par să fi deschis cutia Pandorei. Încă cel puțin trei service-uri au demarat acțiuni premergătoare cererii de faliment, iar City Insurance nu mai este singura firmă vizată.
Capital scria în urmă cu mai puțin de o lună că trei unități service, parte a grupului Autocar, au solicitat Autorității de Supraveghere Financiară și instanțelor de judecată falimentul City Insurance, cel mai mare asigurător din România, firmă cu patru milioan de clienți, aproape toți de RCA. Așa cum arătam atunci, este vorba despre o datorie invocată de 1,1 milioane de lei, provenind din sume facturate de service-uri în baza polițelor RCA și refuzate la plată de către City Insurance. Compania, ca și ASF au negat atunci că ar exista probleme, motivând cu cifrele din rapoartele oficiale, care arată că City are o solvabilitate conformă cu normele în vigoare.
Totuși, de atunci și până acum, alte doup service-uri, diferite, au transmis ASF că vor cere falimentul City. Și mai interesant, un alt dosar, care de această dată vizează compania Euroins, al doilea mare jucător din piață, a primit termen la Tribunalul București.
Cele două service-uri, denumite Automas Garage și Service Anania invocă, în esență, același lucru pe care l-au invocat și unitățile Autocar, adică mai multe datorii ale City Insurance provenind din sume facturate de service și nerecunoscute de City, ca emitent al poliței RCA pentru șoferii care au provocat daune.
Cele două firme au notificat ASF în legătură cu decshiderea procedurii de insolvență, potrivit unor documente consultate de Capital.
” Motivele pe care vi le invederăm sunt date de existența unei creanțe de asigurări deținută de societatea noastră împotriva City Insurance…”, menționează cele două servce-uri.
De precizat că, din datele pe care le deținem, City Insurance are deja mai multe procese cu unități service, în civil, provenite tocmai din neînțelegeri în ceea ce privește costurile reprațiilor și ale mașinii la schimb oferite de service, în baza noii legi RCA. Capital a solicitat ASF situația litigiilor în care sunt implicate firmele de asigurare însă nu a primit până acum niciunj răspuns.
Intră și Euroins în horă, dar cu altă politică
Pe de altă parte, valul de cereri de faliment a atins, se pare și compania Euroins, al doilea mare jucător de RCA și firma cu care City își împarte cei aproape 80% din piață, care le revin celor doi. În acest caz, politica pare să fi fost alta. Cerea de faliment a fost formulată, conform datelor consultate de Capital, de către unul dintre service-urile oficiale ale Man, în România. Dosarul a primit deja termen, la Tribunalul București. Euroins nu a dorit să comenteze situația, deși am trimis întrebări, iar firma care a formulat cererea, MHS Truck Service SRL nu a putut fi contactată.
Totuși, surse apropiate cazului ne-au declarat că valoarea creanței invocate ete de 177.000 de lei, tot din RCA, dar că, la puțin timp după ce dosarul a primit termen, Euroins ar fi reușit să se și înțeleagă cu service-ul. Este o politică diferită de cea a City Insurance care, după cum afirmă service-urile cu care se află în litigii, nu răspunde deloc încercărilor de negociere.