România trebuia să se alinieze de patru ani la prevederile unei Directive Europene, iar acum o face cu asupra de măsură. Nu este prima dată când Guvernul merge peste propunerile Comisiei Europene.
Noul regulament general de urbanism aduce modificări substanţiale în privinţa punctelor de reîncărcare a vehiculelor electrice. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) a publicat recent un proiect de hotărâre de guvern prin care îşi propune să modifice regulamentul general de urbanism.
Astfel, de la intrarea în vigoare a regulamentului, la realizarea locurilor de parcare aferente centrelor comerciale, clădirilor de birouri şi a locuinţelor colective trebuie să se asigure cel puţin un punct de reîncărcare a vehiculelor electrice la trei locuri de parcare. Mai clar, cel mai nou mall din Bucureşti, PrakLake din cartierul Titan, ar trebui să aibă circa 833 de staţii de reîncărcare la cele 2.500 de locuri de parcare subterane de care dispune. Un procent uluitor de mare.
Legiuitorul îşi motivează schimbarea prin conformarea la cerinţele Directivei 2014/94/UE privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi. Totuşi, această directivă specifică, cu titlul indicativ, că „numărul mediu corespunzător de puncte de reîncărcare ar trebui să fie echivalent cu cel puţin un punct de reîncărcare pentru 10 autoturisme, luându-se de asemenea în considerare tipul de autoturism, tehnologia de reîncărcare şi punctele de reîncărcare private disponibile“.
Ministerul Dezvoltării a mers şi mai departe cu suprareglementările. Construcţiile cu funcţiuni publice, comerciale, de servicii, birouri şi locuinţe colective vor obţine autorizaţie doar dacă asigură spaţii de parcare necesare pentru biciclete şi puncte de reîncărcare a vehiculelor electrice pentru o treime din locurile de parcare planificate.
Primăria Municipiului Bucureşti, condusă de Gabriela Firea, a făcut un pas în acest sens încă de anul trecut. Consiliul General a hotărât ca proprietarii de spaţii comerciale sau de birouri care au peste 100 de locuri de parcare să fie obligaţi să instaleze şi puncte de reîncărcare pentru autovehicule electrice. Nerespectarea acestei hotărâri aduce amenzi de la 3.000 la 5.000 de lei.
Vedeţi aici o hartă a staţiilor de încărcare centralizate până acum în România.
Noul regulament general de urbanism vine cu o serie de alte modificări faţă de normele actuale. Citiţi aici şi Decizia Guvernului care VA REVOLTA toţi părinţii. Taie FĂRĂ MILĂ!