Ioan Silviu Lefter a precizat că, deocamdată, Crucea Roşie nu a fost contactată pentru alcătuirea unui plan de intervenţie într-o posibilă criză a migranţilor, dar există planificate acţiuni de intervenţie în caz de nevoie, dacă migranţii vor tranzita ţara.

„Avem depozite speciale pentru situaţii de urgenţă”

„Crucea Roşie are un serviciu de căutări persoane şi restabilirea legăturilor familiale şi avem tineri pregătiţi în sensul acesta. La sfârşitul acestei luni o să mai facem un training cu voluntarii noştri. Suntem sprijiniţi de Federaţie şi Comitetul Internaţional de Cruce Roşie.

Într-o situaţie reală se lansează un apel la cele două foruri şi sigur vom primi sprijin. Până atunci însă, aşa cum am participat şi la exerciţiul de simulare din 2015, de la Timişioara, putem asigura şi o capacitate de cazare de câteva sute de locuri pentru un posibil aflux de migranţi.

Avem corturi, saci de dormit, pături şi materiale igienico-sanitare pentru a putea să sprijinim persoanele respective. Putem să le oferim şi alimente din depozite speciale pentru situaţii de urgenţă. Avem un parteneriat cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi acţionăm de comun acord. Bineînteles, voluntarii pot asigura şi măsurile de prim-ajutor dacă este nevoie”, a declarat pentru Capital directorul organizaţiei.

„Vom distribui un milion de măşti şi alimente”

Legat de criza coronavirusului, Ioan Silviu Lefter a spus în interviul în exclusivitate pentru Capital că Crucea Roşie Română a primit în ultima perioadă donaţii şi sponsorizări consistente de mari companii naţionale de stat (de ex. Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Romgaz etc.), dar şi diverse firme din România.

„Am comandat şi trebuie să primim săptămâna viitoare un milion de măşti de protecţie. Am contactat sponsori de-ai noştri tradiţionali pentru a ne ajuta cu săpun lichid, dezinfectanţi şi orice alte materiale igienico-sanitare necesare pentru a putea fi distribuite gratuit în şcoli şi în mediul rural.

Vineri (6 martie n.r.) am luat hotărârea şi am discutat cu companiile de telefonie mobilă să înfiinţăm câte trei linii telefonice pe fiecare judeţ pentru ca voluntarii noştri să-i contacteze pe cei care se află în carantina şi în izolare la domiciliu din cauza coronavirusului şi nu au aparţinători, ca să-i sprijinăm cu tot ce este nevoie, fie că vorbim de alimente, fie de obiecte de igienă şi de strictă necesitate. Singura observaţie este că aceste produse vor fi livrate de personalul specializat şi echipat corespunzător de la DSU şi DSP, pentru a nu-i expune pe voluntari la un contact direct cu aceste persoane”.

Campanie de informare online şi în şcoli

Directorul organizaţiei Crucea Roşie Română a mai precizat în interviul acordat Capital că se va lansa şi o companie extins de informare pe tema coronavirusului. „Am comandat foarte multe afişe şi peste 100.000 de flyere care vor fi distribuite în şcolile din toată ţara, dar şi stradal, pentru informarea cetăţenilor. Avem un parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului României, care ne-a sprijinit financiar să facem această campanie, inclusiv cea online (crucearosie.ro), privind educaţia populaţiei”.

Ioan Silviu Lefter a explicat faptul că toate filialele Crucii Roşii acţionează în teritoriul alături de autoriăţile centrale şi locale, facând parte din comitetele pentru situaţii de urgenţă. El a amintit şi de campania „Banca de Alimente” din magazinele partenere (Carrefour şi Mega Image), unde persoanele pot dona produse neperisabile pentru ca, ulterior, voluntarii Crucii Roşii să le distribuie celor care au nevoie de ele.