Surse politice au pus la dispoziția Capital o analiză a celor mai mari erori din manuale precum și a celorlalte  mari  lipsuri pe care EDP, în prezent singura autorizată să editeze manuale, încă le are.

Costul total al acestor manuale este, în final, unul care depășește tarifele practicate de editurile private, deoarece EDP nu oferă și transportul manualelor până la școli, precizează sursa citată. De asemenea, EDP nu are varainte digitale pentru manuale și obișnuiește, cum s-a întâmplat și anul acesta, săîntârzie distribuirea variantelor printate, spune analiza.

Greșelile  flagrante rămân, însă, principala problemă.  Vă prezentăm doar cele mai importante dintre aceste erori, așa cum reies ele din analiza obținută de Capital. Lista lor este cu mult mai lungă, unele dintre ele fiind sesizate inclusiv de părinți și făcute publice pe rețelele de socializare.

  • În manuale de matematică pentru clasa a VI de au fost găsite erori științifice, exprimări neclare, greșeli gramaticale, precum și erori de DTP-izare. Spre exemplu, la unul dintre cele două mauale, una din două pagini este cu eroare.
  • Exemple:
  • “Metoda triunghiurilor congruente se foloseşte pentru stabilirea congruențelor între elementele corespunzătoare a două triunghiuri, prin demonstrarea congruenței acestora, pe baza definiției și a unui criteriu de congruență a triunghiurilor”
  • Ȋn două lăzi, un vânzător are 96 kg de mere. El sortează merele şi pune 6 kg din prima ladă în lada a doua. Calculaţi câte kilograme de mere au fost la început în fiecare ladă.” – Problema este și rezolvată în manual și la pasul 4 : “Interpretarea rezultatelor, eventual verificarea lor”, avem și: “Verificare: 54 + 48 = 96 (kg) ”
  • Este binecunoscut faptul că în actualul Guvern folosirea limbii române nu este importantă dar este inadmisibil și de netolerat ca acest lucru să fie cultivat și în sistemul eduațional. Noile manuale de limba română pentru clasa a VI a sunt dovada impunerii ideologiei PSD, regăsim texte din manualele de înainte de 1989 total nepotrivite profilului elevilor contemporani și tendințelor din sistemele educaționale.
  • În ambele manuale de limba română de clasa a VI a regăsim informații eronate prezentate elevilor, o tratare superficială a programei, în multe cazuri chiar nerespectându-se programa. Pe lângă greșelile didactice semnalate de mai mulți profesori, întâlnim definiții greșite, formulări și enunțuri aberante dar și greșeli de ortografie.
  • Exemple:
  • Potrivit unei scheme reiese că limba vorbită este subiectivă, iar cea scrisă este obiectivă (p. 48, schema, Limba și literatura română. Clasa a VI-a – Autori: Mariana Norel, Petru Bucurenciu, Mihaela Dragu)
  • Potrivit definiței „Cuvintele-cheie sunt cuvintele care au o mare importanță într-un text.” Ori definiția corectă este: Cuvântul-cheie reprezintă un substantiv sau un grup de cuvinte care numește aspectul cel mai important dintr-un fragment. Într-un text pot fi identificate, de regulă, mai multe cuvinte-cheie (p. 17: Definiția cuvintor-cheie, ultimul rând de pe pagină, Limba și literatura română. Clasa a VI-a – Autori: Mihaela Daniela Cîrstea, Viorica Avram, Ileana Sanda, Alexandra Dragomirescu).