Brandul italian de modă de lux Moncler, unde prețul unei geci depășește 1.000 de euro, are o fabrică cu 900 de salariaţi în România, la Bacău, care realizează aproximativ 20% din producția globală.
”Moncler va continua să investească în dezvoltarea fabricii de la Bacău, cu scopul de a-și consolida prezența în România”, a declarat omul de afaceri Remo Ruffini, pentru Capital, întrebat care sunt planurile Moncler în România în 2019.
Fabrica din Bacău are o capacitate medie anuală de producție de aproximativ 200.000 de articole și este singura unitate de producție din afara Italiei deținută de Moncler.
”Le oferim angajaților noștri un spectru larg de beneficii, care vizează asigurarea bunăstării acestora, cum ar fi investigațiile medicale periodice, transportul către și dinspre fabrică, oportunități de instruire și dezvoltare și multe altele. Organizăm cursuri de specialitate pentru angajații noștri cu traineri aduși tocmai din Milano. În plus, oferim oportunități pentru generația următoare, deoarece am început deja să primim stagiari de la liceele locale”, a precizat el.
În prezent, produce doar articole de îmbrăcăminte pentru adulți, în principal jachete cu puf.
”Ne dorim ca unitatea noastră din Bacău să fie una dintre fabricile de îmbrăcăminte cele mai avansate din punct de vedere tehnologic din Europa”, precizează Ruffini.
În România, vrea să creeze un centru industrial și tehnologic de cercetare-dezvoltare pentru jachetele cu puf și să realizeze o integrare pe verticală pentru o parte din producția sa.
”Obiectivul nostru este de a face din România un centru internațional de producție și dezvoltare pentru Moncler. Ne propunem, așadar, să investim în continuare pe piața locală”, a adăugat Remo Ruffini.
Filiala Moncler din România, Industries Yield, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 11 milioane euro și un profit net de 1,74 milioane euro.
Întrebat dacă ia în calcul să deschidă un magazin și în România, omul de afaceri precizează că, pentru moment, își concentrează atenția pe producția de la fabrica din Bacău, Moncler având o strategie de retail foarte bine definite”, dar deocamdată nu are în plan deschiderea unui magazin în România.
Începând cu 30 septembrie 2018 rețeaua de distribuție monobrand a Moncler este formată din 214 magazine operate direct, opt dintre ele fiind deschise în acest an.
Moncler deschide noi magazine în fiecare an, gândește noi colecții și începe noi proiecte, subliniază el.
”Puteți vedea această dinamică și în evoluția numărului nostru de angajați. La finalul lui 2017, Moncler avea aproximativ 3.500 de angajați la nivel internațional, cu 9% mai mulți decât în 2016. Dintre aceștia, 26% se aflau în România, mai mulți decât în Italia sau în Japonia, unde se regăseau 23%, respectiv 12% din toți angajații noștri. În ultimii ani, am devenit din ce în ce mai familiarizați cu forța de muncă calificată din zona Bacăului”, a precizat Ruffini.
Moncler, prin subsidiara Industries Yield, este unul dintre cei mai mari angajatori din județ.
”În condițiile în care intenționăm să creștem capacitatea de producție a fabricii, anticipăm că și efectivul de personal va evolua, urmând să investim în cursuri de specialitate, pentru calificarea acestora. Ceea ce urmărim este specializarea unui grup semnificativ de angajați în producerea de jachete de puf Moncler la cele mai înalte standarde de calitate la nivel global”, a mai spus Remo Ruffini.
Întrebat cum estimează că va evolua piața de haine de lux din România, acesta spune că, la fel ca în toate industriile de modă din întreaga lume, a observat ”o creștere consistentă în ultimii ani a sectorului de lux din Europa Centrala și de Sud-Est per ansamblu”.
Brandul Moncler este prezent în cele mai importante magazine multi-brand și de lux, iar magazinele proprii se găsesc pe cele mai prestigioase străzi comerciale și în cele mai luxoase stațiuni de vacanță.
”Într-o piață din ce în ce mai competitivă, construirea unei relații durabile cu clienții depinde nu numai de calitatea și designul produselor, ci și de capacitatea de a le oferi acestora o experiență specială, convingătoare și consecventă indiferent de zona geografică în care se află sau de canalul ales pentru interacțiunea cu brandul”, a punctat omul de afaceri.
În 2018, Moncler a anunțat noul proiect Retail Excellence 2.0, cu accent pe a face produsele disponibile în toate formatele de retail, inclusiv în mediul online.
”Lumea de astăzi se schimbă într-un ritm alert. Consumatorii doresc din ce în ce mai mult o relație directă și continuă cu brandul. Acest lucru a fost realizat cu proiectul Moncler Genius lansat în februarie 2018. Acesta reprezintă o nouă viziune creativă și de afaceri pentru companie: colecții diferite lansate lunar, prezentare printr-o abordare 360, care îmbunătățește semnificativ interacțiunea cu clienții”, a afirmat Ruffini.
Istoria Moncler în România
Moncler a achiziționat în România două fabrici în județul Bacău, Sărata în localitatea cu același nume și Dialma din orașul Bacău, ambele au făcut parte înainte de achiziție din rețeaua de furnizori ai Moncler. Pentru a-și eficientiza operațiunile, a decis să o închidem pe prima, păstrând, însă, toți angajații, și să își concentreze eforturile pe facilitatea de producție din Bacău. Moncler a finalizat, în 2016, configurarea fabricii din Bacău.
Începând cu 2016, Moncler a investit aproximativ 7 milioane de euro în Bacău în achiziția terenului, modernizarea clădirii și a echipamentelor, utilajelor și a tehnologiei, dar și în îmbunătățirea competențelor angajaților din fabrica din orașul Bacău. Resurse semnificative au fost investite și pentru retehnologizarea fabricii din Bacău.
Aproximativ 45% din totalul investițiilor realizate până în prezent au fost direcționate către achiziția de echipamente de ultimă generatie și îmbunătățirea măsurilor de siguranță.
Bacăul a fost ales pentru această investiție pentru că ”zona este renumită pentru că are o industrie textilă dinamică în care lucrează oameni specializați și bine pregătiți”, spune Ruffini.
”Această fabrică a consolidat importanța strategică a României pentru grup, ca prima fază a unui proiect prin care ne propunem crearea unei platforme industriale puternice în țară”, menționează el.
Istoria brandului Moncler începe în 1952. Numele este o abreviere a orașului alpin Monestier-de-Clermont, Grenoble (Franța), unde au fost produse primele articole și echipamente montane sub acest brand. În prezent, sediul companiei este in Italia. Evoluția mărcii a devenit urbană fără a renunța niciodată la spiritul sportiv, care este parte din esența Moncler.
În 2003, Remo Ruffini a preluat compania, acesta ocupând în prezent funcțiile de președinte al Consiliului de Administrație și director general.
Moncler s-a listat pe 16 decembrie 2013 la Bursa din Milano.
Începând cu 30 septembrie 2018 rețeaua de distribuție monobrand a Moncler este formată din 214 magazine operate direct, însă colecțiile Moncler sunt distribuite și în marile magazine internaționale multi-brand.
Moncler este o companie listată la Bursa din Milano. În primele nouă luni ale anului, Moncler a înregistrat venituri consolidate de 872,7 milioane euro, în creștere cu 18% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
În 2017, veniturile Moncler au depășit 1,19 miliarde euro. La finalul lui 2017 Moncler avea 3.498 de angajați.