Mulți dintre oamenii cheie din Allianz Țiriac au fost înlocuiți într-un proces care a început la doar câteva luni după venirea lui Virgil Șoncutean la conducerea firmei de asigurare.
Acest gen de restructurare este un proces normal la schimbarea CEO-ului, însă unele surse implicate apreciază că în cazul Allianz Țiriac(AZT) există și un anumit tip de incompatibilitate între stilul și strategia lui Șoncutean și cel cu care erau obișnuiți parte dintre ceilalți membrii ai conducerii.
Anterior plecaseră Liliana Stefenel (fost vicepreședinte), Cristian Ionescu (fost număr doi în AZT, acum CEO la Asirom) și Bogdan Zamfirescu (fost șef de operațiuni la AZT, în prezent la Asirom).
Pentru postul lăsat liber de Avram s-au depus mai multe CV-uri, inclusiv ale unor directori de vânzări din alte companii importante din România, însă în fazele finale au ajuns două persoane,ambele formate “pe stil nemțesc”, adică în spiritul piețelor mai dezvoltate, așa cum România nu este, au arătat, pentru Capital, surse din mai multe zone.
Asigurări pe stil german, cu accent pe viață și sănătate. Șefi selectați ca atare
Cele două sunt colaboratoare apropiate ale CEO-ului Virgil Șoncutean care, înainte să vină pe actuala poziție, a fost coordonator al rețelei de vânzări și, anterior, șef pe zona de training în cadrul centralei Allianz din Germania.
În Germania, la sediul Allianz din Munchen, a lucrat și Camelia Cojocaru, revenită în România aproape concomitent cu Virgil Șoncutean, al cărui mână dreaptă a și fost în procesul de restructurare a rețelei de vânzări, coordonat direct de actualul CEO al AZT. Cojocaru are șanse importante pentru a intra în board ca șef al vânzărilor, în locul lui Nicolae Avram.
Cel de-al doilea nume cu șanse mari (aflată chiar în pole position potrivit unora dintre sursele noastre) este cel al Danielei Ionescu, șefa vânzărilor pe zona de asigurări de viață și sănătate.
Aceste două categorii de asigurări au fost vedetele portofoliului Allianz Țiriac în ultimii ani, iar întreaga strategie de viitor a societății se învârte mai ales pe aceste zone.
După cum remarca, pentru Capital, Virgil Șoncutean, asigurarea CASCO nu mai are viață lungă în România, cel puțin în forma ei clasică, iar polițele RCA nu au fost niciodată o țintă predilectă pentru AZT. De aceea zona de asigurări de sănătate (care a crescut cu două cifre an de an, în ultimii ani) este o țintă majoră, mai ales că Allianz, fiind printre pionierii pieței de profil, are o poziție avantajată.
De asemenea, asigurările de viață rămân în centrul strategiei de dezvoltare. În acest context, venirea Danielei Ionescu, specializată în asigurări de sănătate și venită de la Signal Iduna (poate cea mai bună firmă din domeniu) este justificată.