În prezent, Gothaer este printre cele mai diversificate firme de asigurare din România, cu vânzări pe linii care în alte firme nici nu există sau sunt accesate la un nivel foarte redus.

Firma germană a devenit cea mai importantă prezență pe segmentul asigurărilor agricole, de exemplu și este unul dintre puținii jucători cu o pondere importantă a vânzărilor de asigurări de răspunderi generale sau de garanții. 

Pe zona de retail, Gothaer a dezvoltat mai ales liniile CASCO și property, acolo unde deși nu poate concura cu marii jucători ca nivel al primelor brute subscrise, are reputația unui foarte bun plătitor. 

Totuși, având în vedere structura pieței din România, formată 50% din RCA, Gothaer se adresează cu produsele sale cel mult unei jumătăți din piață, motiv pentru care nu a reușit să urce mai sus de locul 10 în top, poziție ocupată anul trecut, când a realizat prime brute de aproape 120 de milioane de lei, cu 21% mai mult decât în 2016. 

”Evoluția business-ului Gothaer în România este pe un trend crescător, lucru care ne bucură și ne arată că planurile noastre sunt durabile şi că toate investiţiile în această companie pe care le-am făcut de-a lungul anilor, de când am decis să intrăm pe piaţa din România, ne vor aduce rezultatele preconizate… compania beneficiind de tot sprijinul grupului Gothaer pentru a-şi continua creşterea sănătoasă în piața românească de asigurări.”, declară, într-un comunicat, Christopher Lohmann(foto), CEO-ul Gothaer Allgemeine AG și Președinte al Consiliului de Administrație al companiei Gothaer Asigurări Reasigurări.  

Capital a aflat și că firma germană prospectează piața RCA și ia în calcul intrarea pe acest segment care, oricum, este marcat de o lipsă acută de competiție. În acest sens, șeful Gothaer a purtat și discuții, deocamdată incipiente,  cu parteneri din zona brokerajului. 

Practic, în acest moment, în România, doar trei firme fac toată piața, iar primele două dintre ele, adică Euroins și City Insurance, adună 60% din primele brute subscrise. 

 

Intrarea unor jucători noi, care să și aibă îndrăzneala să coteze la tarife care să îi țină în piață, este una dintre marile așteptări, inclusiv la nivelul ASF. 

Gothaer a vândut recent afacerea din Polonia, fapt care a făcut ca sucursala din România să rămână singura din afara Germaniei. Acesta este unul dintre motivele pentru care în piață s-a speculat că și Gothaer România ar fi de vânzare. 

De altfel, în urmă cu patru luni, Capital scria că Allianz negocia, în Germania,  cu Gothaer, o astfel de afacere. 

Ultimele date obținute de Capital arată, însă, că acel deal a picat, principalul motiv fiind prețul nesatisfăcător oferit de Allianz, raportat la investițiile făcute de Gothaer în România. 

Firma germană a investit la noi în țară în jur de 30 de milioane de euro, cu tot cu suma plătită pentru achiziția fostei companii Platinum Asigurări.