Compania a inaugurat joi seara cel mai mare magazin Superdry din România, în mall-ul AFI Cotroceni, investiția ridicându-se la 350.000 euro.

”În următorii cinci ani, vrem să deschidem în total 50 de magazine la nivelul întregii țări, din toate brandurile noastre. Nu este ușor însă să găsim o locație în mall-urile premium din orașele mari de aici. Și așteptăm să găsim locații bune. Avem un portofoliu de 30 de branduri mari. În România aveți mall-uri mari, orașe frumoase, care continuă să se dezvolte. Vedem România ca pe o țară în care zona de fashion va continua să se dezvolte și în care cererea va crește”, a declarat pentru Capital Jasenka Stekic, Jasenka Stekić, director de marketing și dezvoltare la Fashion Company, cea mai mare companie pe zona de fashion/retail fashion din sud-estul Europei.

Înființată ințial în Serbia, Fashion Company este reprezentanta unor branduri ca Superdry, Replay, Diesel, Tommy Hilfiger, Guess, Mango, Levis, Calvin Klein, Timberland ori Desigual.

”Săptămâna trecută am deschis în Serbia, într-o singură zi, 10 magazine, investiție de 3 milioane euro și am angajat 80 de persoane în aceste magazine. Deci dacă am putut face asta într-o singură zi într-un mall în Serbia, vă imaginați cum ne putem extinde în România”, a spus ea.

Astfel, investiția totală din România, în următorii ani, poate depăși 15 milioane euro.

Compania a intrat recent pe piața din Romania cu deschiderea a trei magazine din brandurile Replay si Superdry, un al patrulea urmând sa fie inaugurat până în luna decembrie. 

”Prețurile privind chiria pe care o plătim e mai mare în România decât în Serbia”, mai spune ea.

Fashion Company este considerată cea mai mare companie de fashion retail din sud-estul Europei, fiind prezentă pe piață de 25 de ani, cu 100 de magazine în Serbia, Croația, Muntenegru, Macedonia și Albania.

 

”Piața din România este răspunsul nostru pentru ce am făcut cu succes în țările din împrejurimi timp de mai mulți ani. România are un potențial excelent. Românii au obiceiuri similare cu noi când vorbim de industria fashion. Ne bucurăm tare mult să fim aici. România și alte țări din regiunea balcanică au stabilit un punct de sprijin pe piața de lux. Casele de modă din Paris și Milano contruiesc, în liniște, o prezență mai mare pe măsură ce alimentează cererea. Sectorul de lux se așteaptă să crească până la 5% în acest an, încurajând Europa de sud-est să-și concentreze eforturile asupra atragerii mai multor clienți upmarket alături de concurenți”, a declarat Jasenka Stekić.

Potrivit celui mai recent studiu, publicat de MKOR Consulting, pe zona de retail fashion consumul în Romania a fost, în 2018, de 4,14, miliarde de euro. Cifra este cu 16-18%mai mare față de 2016. 

În țara noastră activează aproape 19.000 de retailer de fashion. Aproape un sfert dintre aceștia (5.300) au capital străin, generând 64% din totalul cifrei de afaceri din piață.

Tot conform studiului MKOR Consulting, frecvența shoppingului de fashion este, în general, de câteva ori pe lună. Bugetele alocate magazinelor offline sunt până în 500 de lei, în medie.