Pagina de Media, site-ul deținut de fostul jurnalist Petrișor Obae, a decis să se retragă din BRAT, începând din luna august, conform informațiilor capital.ro.
Interesant este că site-ul paginademedia.ro, deținut de Petrișor Obae prin intermediul firmei Pagina de Media SRL, a beneficiat de măsurătorile SATI și după ce s-a retras din BRAT. Mai precis, până ieri.
În cursul zilei de ieri, paginademedia.ro încă mai avea cifrele de măsurare a traficului pe site-ul BRAT, deși acesta este un serviciu de care beneficiază doar membrii BRAT.
Tot în cursul zilei de ieri, capital.ro a transmis o solicitare oficială BRAT prin care a cerut un punct de vedere referitor la motivul pentru care site-ul paginademedia.ro mai este încă în măsurătorile SATI, dat fiind faptul că retragerea a avut loc în luna august.
BRAT tace
Oficialii BRAT nu au răspuns solicitării capital.ro însă, ca prin minune, măsurătorile din SATI ale paginademedia.ro au dispărut de pe site-ul BRAT la scurt timp după transmiterea solicitării, deși site-ul ar fi trebuit să dispară din măsurătorile SATI din august.
Contactat de capital.ro, Petrișor Obae a refuzat să comenteze motivul pentru care a luat o astfel de decizie, rezumându-se să spună că: „a fost o decizie internă a Paginademedia.ro.”
(În cursul serii de ieri, la ora 19.02, chiar cu câteva minute înainte de a trimite solicitarea la BRAT, paginademedia.ro beneficia de măsurătorile SATI. Acum, accesarea linkului la care înainte apăreau rezultatele face redirect către pagina principală a site-ului BRAT.)
Potențialul motiv real
In trecut, pe site-ul paginademedia.ro a aparut un articol despre site-ul capital.ro în care autorul se folosise într-un mod nelegitim de date interne ale BRAT pentru a se exprima în legătură cu o serie de titluri ale capital.ro, motiv pentru care Editura Evenimentul si Capital a făcut, în acest sens, o notificare la BRAT.
Pe data de 15 mai, BRAT a anunțat Editura Evenimentul si Capital că a luat act de notificarea companiei și că urma să ia în discuție sesizarea în următoarea ședință a Consiliului Director BRAT.
Probabil pentru a nu mai fi tras la răspundere, Petrișor Obae a decis retragerea site-ului Pagina de Media din BRAT, drept dovadă fiind faptul că BRAT a anunțat Editura Evenimentul și Capital că membrii Consiliului Director au luat act de această retragere si de imposibilitatea BRAT de a reexamina plangerea formulată de către Editura Evenimentul si Capital, întrucat Pagina de Media nu mai are calitatea de membru al asociației.
La doar o zi după ce capital.ro a solicitat BRAT un răspuns oficial pentru care paginademedia.ro încă mai beneficiază de serviciile SATI deși, teoretic, nu mai are calitatea de membru, s-au întâmplat două lucruri:
1. Măsurătorile paginademedia.ro s-au evaporat complet de pe site-ul oficial al BRAT.
2. Pe paginademedia.ro a apărut un articol despre titlurile din evz.ro și capital.ro. Articolul este deghizat într-un material care se dorește a fi obiectiv, însă este direcționat, coincidență sau nu, doar către titlurile celor două publicații, fără să pomenească absolut nimic despre „clickbait-ul” aproape omniprezent pe site-urile de știri din România, practicat inclusiv de site-uri „quality.”
Pagina de Media SRL, cu obiect de activitate „Activități ale agentiilor de publicitate”
Deși este considerat un site de știri din zona media și care, de cele mai multe ori joacă un autoproclamat rol de instanță morală a titlurilor din România, rol pe care îl joacă discreționar și doar aparent obiectiv, paginademedia.ro este un site deținut de o agenție de publicitate. Mai precis, Pagina de Media SRL, compania care deține site-ul paginademedia.ro, al cărei acționar este Petrișor Obae, figurează la ministerul de Finanțe cu obiectul de activitate: „Activități ale agențiilor de publicitate.”
Mai mult, conform datelor de pe site-ul ministerului de Finanțe, compania Pagina de Media SRL cel mai probabil nu și-a depus raportul financiar pe anul 2019, ultimul raport financiar publicat fiind cel pentru 2018.
(ultimul raport financiar al Pagina de Media SRL, publicat pe site-ul ministerului de Finanțe, în care apare că tipul de activitate conform clasificării CAEN este „activități ale agențiilor de publicitate”)