Grupul Media Pro deține astăzi prima poziție pe piața de publicitate TV. Conform datelor publice, compania încasează peste 55% din suma veniturilor înregistrate de toate televiziunile pe acest segment de piață.
Mai multe companii din piața de publicitate și media au scris către Capital și au transmis că la sfârșitul anului 2019, PRO TV ar fi acordat discount-uri suplimentare, care ajungeau și până la 60%, pentru anumiți clienți și agenții, încălcând astfel politica de vânzări publicată oficial. Ei acuză că prețul cu acest discount a devenit un preț mai mic decât cel practicat de celelalte posturi. În plus mai multe agenții de comunicare spun că pierd licitații în fața altor companii pentru că Pro Tv acordă regim preferențial doar anumitor agenții de publicitate, dând un rate card mai mic decât cel obișnuit.
Agențiile respective spun că au contactat specialiști și că aceștia susțin că față de ceilalți concurenți din piața de publicitate, orice discount acordat de compania care ocupă numărul 1, care are și poziție dominantă în piață, duce la o scădere automată a întregii piețe de publicitate TV. De altfel, politica de discount-uri a oricărui jucător din piața de TV este o politică pe care și-o stabilește singur atâta timp cât nu este afectată întreaga piață de deciziile acestuia, mai ales în cazul în care acesta se află într-o poziție dominantă.
Agențiile respective ne-au indicat și faptul că PRO ar putea fi sancționat și de CNA. În ciuda faptului că spațiile alocate în mod legal erau sold out, se pare că PRO TV a adoptat acest discount atrâgând astfel clienți de la concurență și depășind astfel cele 12 minute de publicitate.
Posturile concurente ar fi contactat deja avocații pentru a cere sancționarea grupului PRO a agențiilor și clienților în cauză pentru abuz de poziție dominantă deoarece, spun aceștia, prin depășirea spațiului de publicitate ar fi mai mult decât evidentă intenția de boicotare a canalelor mai mici.
Pro Tv neagă acuzațiile! Ce spun reprezentanții gigantului media
Capital a cerut un punct de vedere Pro Tv legat de aceste acuzații. Compania neagă cu vehemență cele menționate mai sus. Redăm integral declarația reprezentanților Pro.
„PRO TV respinge cu fermitate acuzațiile din scrisoarea primită de la Capital, conform cărora “la sfârșitul anului 2019, PRO TV a acordat discount-uri suplimentare, care ajungeau și până la 60% pentru anumiți clienți și agenții, încălcând astfel politica de vânzări publicată oficial” și “PRO TV acordă regim preferential doar anumitor agenții de publicitate, dând un rate card mai mic decât cel obișnuit”. Aceste afirmații sunt false.
PRO TV își tratează toți partenerii de business în mod egal și corect, fără discriminare, și respectă o politică de vânzări obiectivă și nediscriminatorie. Fiecare proces de negociere cu partenerii noștri de business se bazează pe această politică și ia în considerare mai multe aspecte referitoare la relațiile contractuale și condițiile specifice ale pieței media, acestea reprezentând practici comune în domeniul în care ne desfășurăm activitatea. Având în vedere clauzele de confidențialitate pe care le avem cu partenerii noștri de business, nu putem oferi informații despre procesul de negociere și nu putem detalia rezultatele acestuia.
În plus, pentru o cercetare jurnalistică adecvată, menționăm faptul că politica de vânzări a PRO TV este un document de business confidențial, care prin urmare nu este publicat, contrar celor menționate în solicitarea primită. Diseminarea de afirmații false privind un pretins comportament anticoncurențial poate avea un impact sever asupra relației dintre PRO TV și partenerii săi de business, cauzând astfel daune materiale și morale semnificative companiei, iar PRO TV își rezervă dreptul de a lua toate măsurile legale necesare pentru recuperarea acestor daune.
Dorim să ne asigurăm și pe această cale publicul că ne respectăm partenerii de afaceri și acționăm în deplină conformitate cu legislația în vigoare.”