La deschidere, Sara Del Fabbro, CEO al IKEA South East Europe, Vladislav Lalic, Property și Expansion Manager al IKEA South East Europe și Cas Lachaert, Store Manager al IKEA Pallady, au plantat un copac. Alături de ei au mai fost și Anneli Lindahl Kenny -Ambasadorul Suediei în România, Ștefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat și Robert Negoiță – primarul Sectorului 3.
„Suntem bucuroși să continuăm călătoria noastră în România și să deschidem Pallady, cel mai mare magazin al nostru din Sud Estul Europei și cel de-al doilea din București! Deschizând acest magazin răspundem numărului tot mai mare de clienți din România – numai în ultimul an IKEA a înregistrat o creștere de 11%, care face din această țară una dintre cele mai performante piețe IKEA din lume! Suntem foarte mândri de acest rezultat fantastic și suntem mai mult decât optimiști că vom continua cu o performanță excelentă în viitor!”, a spus Sara Del Fabbro, CEO al IKEA South East Europe.
Magazinul are 37.000 de metri pătrați și 58 de camere unde marele retailer a pus la dispoziția clienților aproape 10.000 de produse. Reprezentantul IKEA – Cas Lachaert, Store Manager IKEA Pallady, ne-a vorbit mai mult despre produse și ne-a explicat ce anume îi deosebește de competitorii de pe piață.
„Viziunea noastră este ceea ce face ca IKEA să fie diferită. Indiferent ce facem noi, facem pentru multi oameni si cu scopul de a le face mai bună viata de zi cu zi. De asemenea, toate produsele noastre reflectă filozofia designului democratic, care combină forma, funcționalitatea, calitatea, sustenabilitatea și prețul scăzut, fără a face vreun compromis. Folosim o mulțime de informații despre casele și obiceiurile de viață din România, astfel încât Pallady să răspundă pe deplin nevoilor locale de amenajare a locuințelor și situațiilor de viață. Clienții nostri din România cred că recunosc toate aceste lucruri și că apreciază IKEA atât pentru soluțiile sale accesibile cât și pentru inspirația pe care o primesc prin expertiza noastră.”, a spus Cas Lachaert.
Cas speră ca noul magazin să atingă performanțele celui din Băneasa, unde, anul trecut, au avut peste 3,2 milioane de vizitatori.
„Cu noul magazin IKEA Pallady oferim clienților noștri și mai multă inspirație, expertiză în amenajarea locuinței, și soluții accesibile prin intermediul celor aproximativ 10.000 de produse care reflectă filozofia IKEA de design democratic, combinând forma, funcționalitatea, calitatea, sustenabilitatea și prețul scăzut. Acesta va avea, de asemenea, trei modele de interioare integrale și 58 de camere pline de idei și inspirație realizate pe baza cunoștințelor despre casele românilor, răspunzând nevoilor locale în ceea ce privește mobilarea locuinței cu soluții și produse accesibile. Suntem convinși că noul nostru magazin va ajunge la performanțele magazinului din Băneasa care numai anul trecut a avut mai mult de 3.2 milioane de vizitatori. Vom fi bucuroși să împărtășim resultatele de business după încheierea primului an financiar.
Noul magazin este mai mare. Restaurantul IKEA Pallady are o capacitate de 550 de locuri, mult mai mult spațiu pentru clienții noștri care se pot bucura de celebrele chifteluțe suedeze și alte preparate tradiționale în timp explorează magazinul în căutarea soluțiilor de amenajare a locuinței. Va fi, de asemenea, un bistro, un market cu delicatese suedeze și o cafenea IKEA.”, a mai adăugat acesta.
De ce au ales România?
„Foarte simplu. Pentru că ne dorim să fim mai aproape de tot mai mulți oameni din București și România. Totodată, IKEA România continuă să fie una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere în Europa și sunt convins că noul nostru magazin va contribui la aceste rezultate excelente. Această zonă este conectată la întreg orașul, există o linie de metrou iar acest va face ca magazinul nostru și soluțiile pentru amenajarea locuinței pe care le punem la dispoziție să fie accesibile pentru și mai mulți oameni.
Deschiderea Pallady va fi, desigur, o completare importantă a mediului nostru multichannel din România, cu noi formate și canale de vânzări, cum ar fi punctele de colectare din Timișoara și Brașov sau Centrul de plasate Planificare a Bucătăriilor din Cluj. În același timp, acest magazin ne va dubla capacitatea pentru comenzile online pe site-ul nostru www.IKEA.ro, care permite și mai multor români, de oriunde din țară, să aibă acces la produsele IKEA oricând și de oriunde își doresc.”, ne-a mărturisit managerul de magazin.
Cum își motivează angajații?
Odată cu deschiderea noului magazin, numărul angajaților a crescut. Cas ne-a povestit cum își motivează personalul.
„Familia IKEA din România nu a fost niciodată atât de mare! Am recrutat aproximativ 600 de noi colegi. În total, după 12 ani de prezență pe piața din România, IKEA a creat mai mult de 1000 de noi locuri de muncă.
Vom continua să oferim nu numai salarii competitive, ci și beneficii în avans, cum ar fi planurile individuale de pensii sau asigurarea medicală privată. În IKEA este o tradiție ca angajații să se dezvolte împreună pentru mulți ani sau decenii și sunt foarte optimist că vom continua această tradiție cu Pallady.”, a declarat acesta.
Cas spune că piața din România este una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere din Europa și ne-a mărturisit care a fost cel mai bine vândut produs.
„Din perspectiva regională, vedem că IKEA România continuă să fie una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere din Europa. În anul financiar precedent am înregistrat vânzări de 609.348.314 Lei (fără TVA), ceea ce reprezintă o creștere de 10.6% comparativ cu anul precedent. Sunt cifre de care suntem foarte mândri și tocmai de aceea piața din România este foarte importantă pentru noi.
Din cifrele noastre de anul trecut, știm că 18,6 milioane de produse IKEA au ajuns în casele românilor, 62,4% au fost articole de mobilier, iar 37,6% au fost accesorii. Familia de mobilier pentru dormitor HEMNES cu 29.452 de piese și seria de lenjerii de pat NATTJASMIN cu 68.871 bucăți au fost cele mai populare în categoriile respective, în timp ce culoarea preferată a fost albul.”, a precizat managerul.
Potrivit acestuia, cele mai vândute produse au fost preparatele IKEA. Chifteluțele suedeze sunt în fruntea clasamentului cu peste șase milioane de bucăți. De asemenea, s-au vândut și trei milioane de hot-dogs.
„Noul magazin Pallady va găzdui, de asemenea, restaurantul nostru deja celebru care servește atât specialități suedeze, precum și preparate românești și dați-mi voie să vă spun că românii iubesc preparatele IKEA. Cele mai mai bine vândute au fost chifteluțele suedeze cu peste șase milioane de bucăți și hot dogs – trei milioane. Știați că numărul total de hot dogs vânduți acoperă lungimea de 474 de km ceea ce înseamnă distanța de la București la Constanța dus-întors?”, a încheiat Cas Lachaert.
IKEA Pallady vine și cu o noutate.
Magazinul oferă un serviciu de buy-back care le va permite clienților să-și aducă mobilierul IKEA uzat care este încă în stare foarte bună sau bună și să primească la schimb un voucher.
Valoarea totală a investiției în magazin este de aprope 90 de milioane de euro, bani ce vor fi recuperați rapid având în vedere că, astăzi, peste 7.000 de persoane au trecut pragul noii locații. Retailerului suedez a înregistrat vânzări de peste 310.000 de lei.