UPDATE EXCLUSIV Restructurare fără precedent la o mare companie de asigurări! Milioane de români sunt clienți ai acestei firme. Ce spune firma vizată!

Societatea de asigurări care adună aproximativ o treime din vânzările de RCA din România, echivalentul a circa 2 milioane de clienți anual, trece prin schimbări fără precedent, au relatat, pentru Capital, surse din piață, dar și din zona supravegherii. Euroins a arătat, ulterior publicării acestui text, că a decis restructurarea a 3% din salariații societății.

În urma apariției textului Capital, Euroins a emis un comunicat de presă. 

Consiliul de administraţie a decis reorganizarea Departementului Daune pe noi premize, în ideea de a fii mai orientat către clienţi şi a oferi un sprijin mai consistent pentru partenerii săi, respectiv pentru soluţionarea mai rapidă a dosarelor de daună. Ca urmare a deciziei Consiliului de Administraţie, poziţiile de Inspector Coordonator Constatări şi Lichidări Daune Auto au fost restructurate cu respectarea integrală a legislaţiei muncii în vigoare şi în conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă, aplicabil la nivelul companiei. Reorganizarea a afectat 3% din salariaţii societăţii Euroins Romania, iar dintre aceştia, peste 90% au fost de acord să semneze convenţia de încheiere a relaţiilor de muncă pe cale amiabilă. Ca urmare a reorganizării Departamentului Daune, societatea Euroins Romania
demonstrează pieţei, reglementatorului, clienţilor şi publicului, în general, că este hotărâtă să depună toate eforturile necesare pentru a îmbunătăţi în continuu experienţa clienţilor săi.”, a transmis Euroins. 

 

 

 

Euroins România trece printr-un proces masiv de restructurare și a decis să „pună pe liber” aproape toți inspectorii  de daună pe care îi are în teritoriu. Informația ne-a fost confirmată din mai multe surse, inclusiv din zona suprevegherii, însă conducerea companiei nu ne-a trimis o poziție oficială până la momentul la care scriem această știre.

Fiind unul dintre cei mai mari jucători din zona RCA, cu aproape o treime din întreaga piață, Euroins trebuie să gestioneze și foarte multe dosare. Anual, la  Euroins se deschid între 60.000 și 70.000 de dosare de daună, adică peste 30% din totalul daunelor din RCA, din România.

Acesta este și unul dintre motivele pentru care, în vara anului trecut, Euroins a avut o perioadă în care nu se mai puteau face programări pentru constatarea daunelor având în vedere și că, așa cum a observat și ASF la vremea respectivă, zona de constatare și evaluarea a daunelor era subcalibrată, adică numărul angajaților nu era unul suficient de mare. 

Totuși, acum Euroins cine și suprinde piața prin demiterea unui număr mare de specialiști în daune, aproape toți cu experiență foarte mare. 

Mișcarea, spun sursele Capital, constituie inițiativa lui Martin Haschka, actual director de daune la Euroins, fost specialist  în cadrul grupului Vienna Insurance Group( care deține în România Omniasig și Asirom). Hashka a condus Claim Expert, firma VIG prin care trec toate daunele de la cele două companii de asigurări și apoi a fost cooptat pe post de consultant permanent în cadrul Boștină și Asociații.  

Haschka  este cunoscut în piață ca un specialist dur cu angajații, dar și cât se poate de atent și de „zgârcit” atunci când vine vorba de plata daunelor.

De partea cealaltă, ca la toate companiile, oamenii de daună de la Euroins, în special cei din teritoriu, au tendința de a construi relații cu diverse service-uri, de exemplu, nu neapărat în folosul Euroins. 

Acesta ar fi, spun sursele noastre, unul dintre motivele pentru care s-a luat decizia de restructurare. 

De partea cealltă, însă, mișcarea este una  extrem de curajoasă în condițiile în care specialițtii în daune sunt din ce în ce mai greu de găsit, iar service-urile au intra puternic în concurență cu firmele de asigurare pe acest segment. 
Una dintre companiile care caută, dar nu reușește să găsească destui oameni în domeniu este Asirom, care are aceeași problemă cu lipsa oamenilor la departamentul daune.