De ce trebuie să evităm mașinile cu Autopilot?
Tesla recheamă peste două milioane de vehicule în Statele Unite echipate cu sistemul său de asistență avansată a șoferului, Autopilot, pentru a implementa noi măsuri de siguranță, ca răspuns la problemele semnalate de un organism de reglementare a siguranței.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a efectuat o investigație asupra producătorului de mașini electrice Tesla, condus de Elon Musk, timp de mai bine de doi ani.
În acest context, jurnalistul Robert Turcescu, proprietar și el al unei mașini electrice, a comentat subiectul. El susține că orice mașină cu Autopilot nu-și are rostul în România. Turcescu recomandă evitarea opțiunii de Autopilot sau a oricărui sistem similar, la cumpărarea unei mașini, indiferent de tipul de combustibil (benzină, motorină, gaz sau electric).
„Nu încercați să dați banii pe autopilot. Dacă el e la opționale, refuzați acest lucru. Mașina asta care are niște camere de luat vederi și ar trebui să vadă, spre exemplu, semnele de circulație de pe dreapta drumului.
Nu poți vedea semnele de circulație pentru că sunt copacii netunși de Nicușor (n.r. Nicușor Dan), de exemplu. Sau semnele de circulație sunt orientate să le vadă aia care circulă pe trotuar, nu aia care circulă pe stradă”, a declarat Robert Turcescu.
Experiența de a conduce în București e o nenorocire
În plus, acesta a vorbit în continuare de semnele de circulație din România. A dat ca exemplu drumul pe care-l face de la Casa Presei la locuința sa. Robert Turcescu spune că pe o distanță de un kilometru sunt peste 60 de semne de circulație.
Având în vedere că până și șoferii experimentați au probleme, în contextul numărului de semne de circulație, este evident că și o mașină cu Autopilot va reuși cu greu să deslușească „stufărișul” de indicatoare.
„Nu mint, vorbesc serios. Le-am luat pe toate, de la trecere de pieton, la cedează trecerea, la limitare de viteză, la atenție, până la dâmburile lui Clotilde (n.r. Clotilde Armand), deci toate.
Vă dați seama, pentru orice mașină e greu, dacă pentru un șofer experimentat e greu să le urmărească la un moment dat.
Când ai 50 la oră, imediat după aia ai 30, că vine un bumper al lui Clotilde, după care mai stai puțin și iarăși apare unul că poți să mergi cu 50 la oră. Îi dai drumul tare, iar apare un bumper al lui Clotilde. N-ai apucat să apeși un pic pedala de accelerație, că, pac, trecere de pietoni. Nu una, două, la distanță de 20 de metri, una de alta”, a detaliat jurnalistul.
Robert Turcescu a încheiat spunând că Bucureștiul, cel puțin în ceea ce privește circulația cu autovehiculul, este o nenorocire.