Pentru că în urma licitațiilor publice, contractele sunt câștigate de firme care propun prețuri derizorii, situația marcajelor este una alarmantă. Mulți producători aleg să cumpere vopseluri și produse fabricate în China care costă extrem de puțin, dar care și rezistă la fel de puțin. Pentru că autoritățile nu verifică ulterior starea marcajelor se ajunge la situația ca drumurile să rămână nesemnalizate. Și de aici o mulțime de probleme.
Radu Spirea a explicat, în cadrul mesei rotunde organizate de Capital, că a fost și el tentat să achiziționeze produse chinezești, dar când a văzut calitatea precară a acestora a renunțat pentru că nu a dorit să-și bată joc de clienți. Acesta a precizat și că întârziere plăților unor contracte finanțate 100% din bani europeni, blocate în instituțiile românești, pun în dificultate firmele autohtone.
“Noi am câștigat un contract în luna octombrie, 100% finanțat din fonduri europene. Suntem în luna mai și este blocat la Ministerul Fondurilor Europene. De ce? Nu avem un răspuns”, a precizat acesta.
Reprezentanții CNAIR, prezenți la masa rotundă pe Transporturi și Infrastructură organizată de Revista Capital, au explicat că nu pot face nimic dacă cei care câștigă licitațiile aleg vopseluri ieftine, dar că-i vor obliga să refacă marcajele ori de câte ori aceste se șterg. Totuși practica ne arată că autoritățile verifică destul de rar dacă semnalizarea este realizată în mod corect, ceea ce crează probleme pe termen lung.