EXCLUSIV: Schimbări majore în conducerea TAROM

Compania TAROM are o nouă conducere începând de astăzi, potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor. Belgianul Christian Heinzmann, al cărui mandat a fost scurtat de la patru ani la 12 luni, a părăsit compania, funcția lui fiind ocupată, în prezent, de directorul de marketing Silvia Columb.

Potrivit surselor CAPITAL, la finele săptămânii trecute, membrii Consiliului de Administrație al Tarom au hotărât să nu-i mai prelungească mandatul CEO-ului, Christian Heinzmann, care expira la data de 19 noiembrie a.c., după ce în vara acestui an, mandatul i-a fost redus la doar 12 luni.

La jumătatea lunii noiembrie expiră și mandatul directorului financiar, Michael Moriaty.
Astfel, membrii CA au decis să organizeze un nou proces de recrutare de management, fiind vizate următoarele funcții: director general – CEO, director financiar – CFO, director de operațiuni – COO și director comercial – CCO.
Termenul limită pentru depunerea candidaturilor este 30 noiembrie, potrivit mediafax.ro.
Capital.ro a scris în urmă cu două săptămâni că Nicolae Demetriade și-a depus demisia din funcția de director executiv, iar șeful CA, Dan Pascariu urma să fie revocat din funcție de către AGA. Și ministrul transporturilor, Ramoa Mănescu, declara la acea dată că vor fi făcute schimbări la conducerea companiei.

‘Eu pot să vă spun că, din câte ştiu, o şedinţă a AGA va avea loc, a avut loc acum ceva timp, a analizat situaţia, iar la următoarea şedinţă a acţionarilor eu ştiu că trebuie să se ia o hotărâre în sensul reformării, restructurării, în sensul unor schimbări la Tarom. Dacă această şedinţă va hotărî că domnul Heinzmann trebuie să-şi continue mandatul, atunci el îşi va continua mandatul, are un contract de mandat şi un plan de management pe care trebuie le să implementeze. Dar pentru a putea implementa acest plan, el trebuie să aibă suportul Consiliului de Administraţie. Nu se poate ca managerul să tragă într-o direcţie şi Consiliul de Administraţie în altă direcţie. Este împotriva firii şi cineva trebuie să facă un compromis’, a spus Ramona Mănescu, întrebată ce se întâmplă la nivelul conducerii Tarom.

Ea a confirmat faptul că Nicolae Demetriade şi-a dat demisia şi a arătat că o schimbare în conducerea TAROM este necesară pentru ca operatorul aerian să-şi redobândească poziţia de jucător important la nivel regional.

‘Din câte am înţeles, domnul Demetriade a transmis demisia sa. Pe mine cel mai mult mă interesează ca această companie, TAROM, să rămână ceea ce a fost, un brand pentru România, foarte bine conectată la nivel internaţional. Dacă până acum acest lucru nu s-a întâmplat, din motivele pe care foarte bine le cunoaşteţi, conflictul între Consiliul de Administraţie şi domnul Heizmann, eu sper ca o schimbare să fie benefică Taromului’, adăugat ea.
Citiți și:

AGA TAROM s-a amânat. Dan Pascariu rămâne în funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie

De unde a pornit scandalul la Tarom
Tarom este prima companie de stat care a avut manager privat. Însă compania a reușit să bifeze și primul eșec al programului "CEO la stat". Heinrich Vystoupil a renunțat însă la funcție la doar o săptămână de la numire pe motiv că nu exista o viziune comună cu membrii CA. I-a urmat belgianul Christian Heinzmann (n.r. – fost președinte al Luxair), al cărui mandat de trei ani a fost scurtat și urmează să expire la 19 noiembrie 2013. Imediat după anunț, în vara acestui an, Heinzmann a declarat că a fost forțat de Dan Pascariu, șeful CA al TAROM, să accepte mandatul scurtat. În caz contrar, va fi demis. Practic, mandatul său a fost redus de la patru ani la un an. A urmat un real scandal, în care belgianul a declarat public motivele care l-au condus la această situație. „În general, nu am prea multe contacte cu CA-ul. Dar e un mix. Eu mă ocup de managementul de zi cu zi. Avem opinii diferite. Uneori ei spun lucruri cu care nu sunt de acord“, a spus atunci Heinzmann. Și povestea de la TAROM e departe de a se fi încheiat, scria capital în urmă cu două săptămâni.În octombrie, Heinzmann a avut mai multe întâlniri cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, inclusiv cu Ramona Mănescu, pentru a stabili dacă va mai rămâne în funcție sau nu după data de 19 noiembrie 2013. Citiți și:CEO la stat: presiunile care au ucis programul