Poşta Română a fost ani la rândul cel mai mare angajator din România, având peste 23.000 de salariaţi.
„Extinderea prezenței online și diversificarea portofoliului de servicii se va face prin introducerea de noi servicii cu plata online pe site-ul posta-romana.ro, cum ar fi: plăți roviniete, taxe auto (permis conducere, certificat înmatriculare, plăcuțe înmatriculare, numere preferențiale, numere provizorii etc.), plăți emitere pașapoarte, achiziția de timbre poștale online”, a declarat pentru Capital ministrul Alexandru Petrescu, întrebat ce schimbări pregăteşte la companie.
De asemenea, având în vedere rata mare de utilizare a dispozitivelor smartphone, în trimestrul I al anului curent va fi dezvoltată și oferită clienților Poștei Române o aplicație de mobil, care va permite accesul rapid la cele mai importante servicii și instrumente online.
În plus, un alt proiect online important, aflat în stadiul de evaluare, este dezvoltarea unui market place, un magazin online care va oferi producătorilor, distribuitorilor și importatorilor de bunuri atât o platformă integrată de e-commerce, cât și un nou canal de desfacere, iar clienților Poștei Române le va facilita accesul la o gamă largă de produse și diverse modalități de livrare avantajoase.
Poşta Română a început dotarea subunităţilor sale cu terminale POS în luna octombrie 2018.
„Atunci, în primele 50 de oficii poştale, parte din faza pilot a proiectului, clienţii au avut posibilitatea să efectueze plăţi cu cardul bancar. După această primă etapă, alte 430 de POS-uri au fost instalate cu prioritate în subunităţi poştale informatizate din mediul urban, iar până la finalul lunii martie 2019 alte 450 de oficii poştale vor putea să ofere această facilitate clienţilor Poştei Române”, afirmă Petrescu.
Se poate face plata cu cardul bancar pentru majoritatea serviciilor companiei, printre ele fiind vânzare de mărfuri, timbre poştale, timbre fiscale, timbre judiciare, mandate încasare facturi. De asemenea, se mai poate face plata cu cardul pentru trimiteri de corespondenţă internă şi internaţională, trimiteri de colete interne şi internaţionale, servicii poştale express interne şi internaţionale.
De altfel, Poșta Română înregistrează profit încă de când actualul ministru al Comunicaţiilor s-a aflat la conducerea companiei, după cinci ani consecutivi de pierderi operaționale semnificative.
Astfel, rezultate financiare pentru anul 2017 au fost: cifra de afaceri – 1,01 miliarde lei, cu un profit net de 13,91 milioane lei.
„Pentru anul 2018, rezultate financiare au fost și ele relevante pentru bunul mers al companiei: cifra de afaceri – 1,159 miliarde lei, cu un profit net de 25,91 milioane lei”, a declarat ministru, pentru Capital.
Acesta consideră că piața serviciilor poștale și de curierat se îndreaptă către optimizare informațională, automatizare a proceselor operaționale, un mediu prietenos și informatizat în unitățile care deservesc clienți precum și diversificare a serviciilor de curierat și financiar-poștale.
„Poziția de ministru și experienta managerială de director general pe care am exercitat-o la această companie timp de mai mulți ani îmi permit să evaluez în mod critic gradul de aliniere a strategiei comerciale și investiționale a Companiei la evoluția pieței, a cadrului legislativ și a așteptărilor clienților. Continui să fiu un susținător al rolului social și economic al companiei prin distribuția de pensii și alte drepturi la nivel național și mă aștept ca eforturile statului concretizate în capitalizarea recentă a companiei să fie un impuls în direcția dezvoltării acelerate în armonie cu evoluția sectorului”, a adăugat oficialul.
Petrescu spune că este binecunoscută necesitatea de investiții în infrastructura IT front office și back office la Poșta Română, cu efect asupra simplificarii procedurilor de lucru, creșterii calității serviciilor oferite, reducerii timpilor de așteptare la ghișeu.
„Introducerea avizării SMS la o categorie cât mai largă de servicii poștale este un astfel de exemplu de modernizare care va permite monitorizarea în timp real a statusului livrărilor. Un accent deosebit va fi pus pe diversificarea portofoliului de servicii al Sucursalei Servicii Express – divizia de servicii de curierat express a Poștei Române, prin intrarea pe segmentele de same day și time definite delivery, cât și prin crearea unui serviciu de curierat rapid internațional în parteneriat cu operatori privați din piața de profil”, a explicat ministrul.