Toate firmele de asigurare care vând RCA în România au primit, zilele trecute, o scrisoare semnată de vicepreședintele ASF pentru sectorul asigurărilor, Cristian Roșu. În document sunt exprimate, practic, nemulțumirile pe care service-urile și asociațiile lor, mai ales ASSAI, le-au transmis prin media sau direct ASF. Acoperirea “perioadei de nefolosință” este singurul subiect explicit la care face referire Autoritatea în scrisoare. Exact acest subiect este și cel mai intens promovat de asociațiile service-urilor.
Potrivit legii, firmele de asigurare sunt obligate să acopere inclusiv problemele cauzate păgubitului de lipsa automobiliului, cât timp stă la service, pentru reparații. Este vorba despre plata unei mașini la schimb, pentru această perioadă, mașină care este, de multe ori, oferită chiar de firme care aparțin sau sunt partenere service-urilor.
În acest zone există situații când firmele de asigurare au refuzat să plătească invocând fie tarifele prea mari pretinse de service-uri , fie alte posibile nereguli.
Pe această temă, a închirierii automobilului, precum și pe tema constatărilor, care uneori întârzie sau se fac obligatoriu la partenerii asigurătorului ,deși legea zice că se pot face unde dorește clientul, sunt cele mai multe reclamații venite la ASF în ultima vreme. Parte din aceste reclamații sunt făcute chiar de service-uri, în calitate de mandatari ai păgubitului.
ASF “ atrage atenția” asupra mai multor aspect, printre care și următorul:
“ Aplicarea strictă a normei 20/2017 privind asigurările auto din România inclusiv a prevederilor articolului 25 privind lipsa de folosință, astfel încât să se elimine corelările inexacte și interpretările eronate ale legislațației…”.
La alte puncte din document , ASF atrage atenția firmelor de asigurare să respecte legislația în domeniu și subliniază că este nevoită să facă acest lucru din cauza petițiilor primite și a faptului că firmele de asigurare înțeleg să aplice diferit legea.