Mai mult decât atât, acestea şi-au împărțit și locurile din avioane pentru zboruri de tip Charter, limitând în mod artificial oferta. Astfel au putut controla sau crește prețul de vânzare, iar la final turistul a fost cel obligat să cumpere mai scump.
Consiliul Concurenței a stabilit în urma unei anchete demarate în anul 2013 că Paralela 45 este inițiator al cartelului de 13, privind prețul vacanțelor în dezavantajul turiștilor. Conform surselor Capital, patronul Alin Burcea și-a recunoscut vina, beneficiind astfel de o reducere a amenzii de 20%. Raportul ajuns în posesia Capital subliniază că Paralela 45, ca inițiator al cartelului, a constrâns alte firme din domeniu să adopte un comportament anti-concurențial.
“Stiti cum e ca la mafie, mânca-v-ar mama, hai să facem o regulă, ca la mafie. Dacă tot cedăm, hai să stabilim să cedăm X. Gândiți-vă că dacă fraierul face turul la agenții, dacă prețul de vânzare e 590 și noi stabilim și putem să stabilim și se duce vorba bă, 2%, dacă el găsește 2% cedat de peste tot, într-un fel sau altul se închide cercul”, sunt cuvintele lui Alin Burcea, conform unei stenograme intrate în posesia Capital.
Deși în fața oficialilor a recunoscut că a procedat greșit, imediat după comunicatul oficial al celor de la Consiliul Concurenței, Alin Burcea a lansat un val de acuzații dure, pe forumul Infotripiști, la adresa unei alte agenții de renume, mai exact Christian Tour. Acesta susține că agenția respectivă ar fi responsabilă pentru amenda pe care au încasat-o companiile.
Într-adevăr Christian Tour a depus cerere de clemență prin avocații săi și a obținut imunitate la amendă. Însă motivul pentru care a fost declanșată această anchetă îl reprezintă chiar declarațiile uluitoare ale lui Alin Burcea, care într-adevăr au fost făcute într-un spațiu privat, la Predeal. Doar că acesta a fost filmat când le explica mai multor agenții de ce trebuie să fixeze un preț minim în piață. El a făcut referire la turist ca fiind FRAIERUL care face turul agențiilor, ceea ce nu i-a lăsat indiferenți pe cei de la Consilul Concurenței.
Înregistrările au intrat în posesia instituției și astfel s-a demarat o anchetă, finalizată abia după 5 ani. Amenzile au fost, însă pe măsură. Mai multe agenții, printre care si Happy Tour, au anunțat că vor depune contestație și că speră să aibă câștig de cauză și să scape de sancțiune.