Numărul partenerilor care aduc la Uber flote de mașini este în creștere, a arătat, pentru Capital, compania, fără să dea date exacte, ” din rațiuni care țin de competiție”. 

Deținătorii aplicației care a făcut obiectul multor discuții în România și nu numai, spun că au lucrat de la bun început atât cu șoferi independenți cât și cu firme care au flote pe care au vrut să le valorifice prin colaborarea cu Uber, dar sesizează în ultima perioadă o creștere a ponderii flotelor în totalul partenerilor. 

” Comparativ cu celelalte țări din Europa Centrala și de Est, ponderea companiilor cu flote din totalul partenerilor este mai redusă. Vedem însă o tendință de creștere, întrucât mulți șoferi parteneri care colaborează cu noi de mult timp își dezvoltă mici business-uri în domeniul transportului. Vorbim de companii care au de la 3-4 mașini până la câteva zeci de mașini înscrise pe platforma Uber. „, a transmis compania, pentru Capital. În regiune, Uber mai acttivează în  Cehia, Polonia, Ucraina, Lituania și Estonia. 

Din informațiile Capital, o parte din firmele care aduc la Uber chiar și zeci de mașini sunt controlate direct sau indirect de oameni care au afaceri și în zona taximetriei. De altfel, inclusiv o parte a colaboratorilor individuali ai Uber au fost sau sunt în continuare și taximetriști.

Din discuții cu mai mulți șoferi înscriși pe  Uber, Capital a aflat că în cazul celor care lucrează cu mașini aduse pe platformă de către companii cu flote lucrurile diferă mult față de partenerii individuali. 

Ei nu sunt plătiți cu o cotă parte din suma încasată pe fiecare călătorie ci cu o remunerație fixă, în funcție de numărul de ore pe care le lucrează și în funcție de numărul de curse. 

Pe de altă parte, companiile cu flote au acces la servicii care nu sunt disponibile pentru partenerii individuali. 
” Condițiile de acces pe platformă și cele financiare sunt aceleași pentru toți partenerii (fie că vorbim de șoferi independenți sau companii). Facem însă o diferențiere atunci când vine vorba de suport – companiile partenere au acces la servicii de suport cu prioritate, având o persoane dedicată. „, spun cei de la Uber. 

 

 Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii și avea, în 2015, când a ajuns și în România, peste 1 miliard de clienți. În România a reușit deja să atingă cifra de un milion de oameni transportați și este prezentă în București, Cluj, Brașov și Timișoara. 

Platforma constă într-o aplicație pentru telefonul mobil care permite celor care se înscriu să solicite o mașină pentru transport. Până anul acesta, plățile se făceau exclusiv prin intermediul cardului care trebuie înscris pe aplicație. De anul aceste se pot face și plăți cash. 

Spre deosebire de taxi-uri, numărul colaboratorilor Uber este, teoretic, nelimitat, deoarece pe platformă se poate înscrie orice șofer care circulă în unul dintre cele patru orașe unde este prezentă compania. Partenerii încasează o cotă parte din prețul fiecărei curse. 

Singurul concurent din România al Uber, adică singura firmă construită aproximativ pe aceleași principii, este Taxify.

Mai există și aplicații dedicate firme de taxi, cum ar fi Clever, însă acestea se referă strict la serviciile de taximetrie.