A studiat patru ani în Londra, urmând facultatea Sir John Cass Business School cu o specializare în marketing, ca apoi să-şi continue studiile de Masterat în Strategie de Marketing la prestigioasa instituţie Imperial College London. Odată cu încheierea şederii în Marea Britanie, tânara a decis să-şi urmeze pasiunea pentru arta culinară cu un an de pregătire în domeniul patiserie-cofetărie la faimoasa şcoală „de bucătari” Le Cordon Bleu Paris.
Ioana are acum 23 de ani. Ea va lucra în departamentul de marketing al Paralela 45, iar şeful ei direct este directorul de marketing, Dan Dumitru. Tatăl său, Alin Burcea, spune că a decis să nu o numească pe Ioana „şefă”, asta fiind în concepţia sa o greşeală pe care mulţi oameni de afaceri o fac atunci când „îşi pun copiii şefi din prima zi”.
În fişa postului are „supervizare evenimente Paralela 45, design agenţii şi manual de brand, concepţie şi realizare ţinută salariaţi, se ocupă de contul de Instagram, filme publicitare şi de partea de PR”.
„Acum lucrez în cadrul departamentului de marketing. Învăţ încet, încet, însă îmi place. Însă nu am plecat cu gândul de a mă stabili în străinătate. Ci de a învăţa, să aduc aici ce e mai bun, să acumulez experienţă pe care ulterior să o aplic în ţara mea. Nu mă văd nicăieri altundeva”, a declarat Ioana Burcea pentru Capital.
Astfel, după 28 de ani, Paralela 45, una din cele mai mari agenţii de turism din România, pregăteşte schimbul de generaţii.
„Tot ce înseamnă gastronomie, în general, în Franţa, şi patiseria, în special, este o artă, o religie chiar. Nu am văzut oameni care să iubească mâncarea mai mult decât în Franţa. Sunt fascinată de patiseria franceză. Este singurul domeniu în care am rabdare: să fac prăjituri şi produse de patiserie”, a subliniat ea.
Ioana îşi aminteşte şi cum a fost nevoită să-i mintă pe chefii din Paris că este bolnavă ca să îşi poată lua diploma de absolvire în Londra. „Anul trecut, a trebuit să plec la festivitatea de absolvire din Londra. Însă bucătarii mei în Franţa nu învoiau pe nimeni. Nu concepeau ca elevii să lipsească de la cursuri. Am învăţat enorm acolo de la chefii pe care nu credeam că-i voi cunoaşte. Stăteam şi câte 14 ore în picioare”, afirmă Ioana Burcea.
Şi-a planificat ca, în maximum cinci ani, să înţeleagă tot business-ul familiei, care include agenţia de turism, un hotel în Bucureşti şi lanţul de magazine cu produse pentru copii Chicco.
De altfel, Ioana Burcea vrea să îşi deschidă un laborator şi o patiserie în acest an în Bucureşti şi acum caută o locaţie în acest sens. „Este foarte important să găsim o locaţie. Însă nu este aşa de uşor. În plus, preţurile în Capitală sunt destul de mari, nu sunt deloc dispuşi să coboare preţul şi preferă să rămână cu el neînchiriat un an de zile. Proprietarii de locaţii nu răspund la telefon! A fost un şoc să văd asta. Acest lucru este, de altfel, şi marea diferenţă dintre România şi vestul Europei. Aici simt ca mi se impotrivesc cei din jur. Dar nu-i nimic, tot ca mine iese intr-un final!”, a precizat ea.
La rândul său, Alin Burcea, proprietarul Paralela 45 şi al lanţului de magazine Chicco, a vorbit despre planurile pentru acest an.
„Planul meu este să mai deschidem agenţii, probabil în franciză. Mai sunt şi oraşe unde nu suntem prezenţi, de exemplu Râmnicu Vâlcea, Focşani. Anul viitor vrem să deschidem maximum cinci agenţii Paralela 45. Avem mult de lucru în România şi nu luăm în calcul să ieşim în afara ţării”, a declarat Alin Burcea pentru Capital.
Paralela 45 are 47 de agenţii deschise în România, din care 25 în franciză.
„Acum mă interesează foarte mult dezvoltarea părţii de IT. În prezent avem o echipă de online pe care am mărit-o la nouă persoane. Jumătate din timp îl aloc acestui segment. Apar mereu soft-uri noi, pe care trebuie să le stăpânesc. Noi trebuie să ne modernizăm, trebuie să ţinem pasul, mai ales cu tehnologia. Şi Ioana trebuie să vină cu idei noi pe care să le implementăm aici. Paralela 45 este un business de familie, doar asa putem asigura aceeasi calitate, traditie si incredere din partea clientilor nostri”, a declarat Alin Burcea, precizând că turismul este într-o continuă schimbare.
Paralela 45 estimează un rulaj de 60 milioane euro pentru anul trecut, în timp ce Chicco România estimează o cifră de afaceri de peste şase milioane de euro pentru 2018.