Numărul noului dispecerat de taxi din București este 9470, iar apariția sa ar putea revoluționa modul de a face taxi în Capitală.
În prezent, “dinozaurii” din industria taximetriei din București își desfășoară activitatea prin dispecerat radio, comenzile fiind transmise șoferilor prin stații radio vechi care nu se mai folosesc nicăieri în Uniunea Europeană, dar fără de care, potrivit legii românești, nu poți activa pe piața taximetriei.
După ce a intrat în piață ca un dispecerat virtual și a “furat” din șoferii arondați diferitelor dispecerate clasice (care au pretenția de a se numi firme de taxi), Star Taxi și-a luat și licență de dispecerat clasic. Și asta pentru că “firmele clasice” au ajuns să le interzică șoferilor arondați la dispeceratul lor să lucreze cu dispeceratul virtual al Star Taxi, unele din ele neavând măcar lansată aplicație pentru smartphone pe care să le-o distribuie șoferilor colaboratori.
Astfel, de săptămâna viitoare bucureșteni, dar mai ales patronii firmelor de taxi din Capitală vor avea surpriza să vadă pe străzi primele taxiuri colantate cu Star Taxi, cu numărul de dispecerat 9470.
“Săptămâna viitoare vom lansa numărul de dispecerat 9470 și pe stradă vor apărea circa 200 de mașini colantate cu Star Taxi”, a declarat pentru Capital directorul general al companiei, Florin Stoian. În prezent, Star Taxi a ajuns la circa 700 de șoferi colaboratori.
În acest fel, șoferilor cărora li se interzice să folosească dispeceratul virtual Star Taxi și sunt amenințați cu decolantarea, pot alege să își “îmbrace” mașinile în Star Taxi.
Pe piață mai activează câteva dispecerate exclusiv virtuale, cum ar fi CleverTaxi, Taxi Q sau Taxibeet, dar nu sunt atât de populare. Cei de la Clever Taxi sunt de fapt CleverTech, cei care au făcut prima aplicație pentru smartphones din România prin care să comanzi un taxi, serviciu pe care l-a folosit prima oară Speed Taxi.
Datorită aplicațiilor pentru smartphones, Speed Taxi a avut o creștere impresionantă în ultimul an, reușind să atragă mulți șoferi colaboratori ai altor firme. Acum Speed Taxi a renunțat la cei de la CleverTech și și-a dezvoltat aplicația proprie, poate cea mai populară din București, dar care simte cum îi suflă în ceafă concurența.
Din București, aplicații care permit comandarea unui taxi prin smartphone mai au în piață și Meridian, Taxi 2000, As Taxi, Grant Taxi, Next Taxi, de curând și Cristaxi. Chiar dacă unele firme și-au dezvoltat acest serviciu virtual, cum ar fi Meridian, comenzile sunt transmise șoferilor tot prin stațiile radio, compania neoferind încă șoferilor aplicația prin care să preia direct comanzile de la clienți.
De ce ar putea revoluția noul dispecerat al Star Taxi modul de a face taxi în București? Pentru că, extinzându-se cu dispeceratul clasic, 9470, comenzile luate prin telefon vor fi plasate șoferilor nu prin stațiile radio, ci direct pe tableta sau smartphone-ul prin care ei preiau și comenzile venite direct de pe smartphone-urile clienților.
Pentru cei care nu au folosit vreodată aplicația de pe smartphone a Star Taxi, trebuie să știe că atunci când comandă un taxi le poate veni un șofer de la aproape orice firmă de taxi din București, în special de la firmele care nu și-au dezvoltat astfel de aplicații