Elena Pap, director Up Romania, unul dintre principalii emitenți de tichete valorice, a declarat pentru Capital că se estimează că anul viitor angajaţii vor primi şi un alt tip de tichete.
„Pregătim lansarea pe piaţa din România a tichetelor culturale. În Franţa, spre exemplu, acestea sunt folosite de mulţi ani, cu un real succes, în special în rândul angajaţilor tineri, interesaţi de cultură, artă, evenimente culturale. Credem că, atât companiile, cât şi angajaţii, sunt pregătiţi pentru un astfel de instrument de motivare, în special industriile creative, tech şi mediile antreprenoriale. În afară de acest nou tip de tichet, pregătim lansarea cardului cadou Up Cadou, varianta electronică, modernă şi simplu de utilizat, a bine cunoscutului tichet cadou”, a declarat Elena Pap pentru Capital.
Din categoria tichetelor speciale fac parte voucherele de vacanţă.
„Anul acesta, spre exemplu, acordarea acestora persoanelor care lucrează în sectorul public a dus la o adevărată efervescenţă a turismului local. Cu voucherele Chèque Vacances, redenumite în prezent Up Vacanță, zeci de mii de angajati români s-au bucurat de o vacanţă în staţiunile şi locurile turistice din România”, adaugă ea.
Directorul Up România spune că mai mult de jumătate dintre companiile din România acordă tichete de masă, atât pe suport de hârtie, cât şi sub forma de card. Dintre acestea, în jur de 65%, cu ocazia anumitor evenimente – Crăciun, Paste, 8 Martie, 1 Iunie, 1 Decembrie, ziua companiei – îşi recompensează angajaţii cu tichete cadou.
„De peste 20 de ani, de când sistemul de tichete este implementat în România, putem spune că acordarea de tichete, şi aici mă refer în special la cele de masă, a devenit un reflex la angajare, atât din partea angajatorului, cât şi din partea angajatului. Tichetele de masă reprezintă acel beneficiu fără de care un pachet salarial nu este suficient de convingător”, precizează Elena Pap.
Pe de altă parte, tichetele cadou sunt o alternativă modernă, eficientă şi accesibilă de motivare a angajaţilor.
„Orice angajator care doreşte să ofere un bonus ar trebui să aibă tichetele cadou ca primă alegere, pentru că acestea nu numai ca oferă accesul la cadoul mult dorit, dar oferă beneficii fiscale demne de luat în considerare”, punctează ea.
Un studiu asupra percepţiei sistemului de tichete valorice, realizat de Asociația Profesională a Emitenților de Tichete (APET) împreună cu GfK, a relevat că 84% dintre angajatorii care acordă tichete valorice apreciază avantajele fiscale asociate sistemului de tichete, iar 75% consideră că acordarea de tichete valorice a condus la îmbunătățirea atmosferei la locul de muncă și, respectiv, la creșterea productivității angajaților. 80% dintre angajatorii care acordă tichete valorice susțin că tichetele de masă sunt esențiale pentru bunul mers al afacerii lor, iar unul din trei respondenți menționează contribuția acestora la reducerea absenteismului în rândul salariaților.
„În concluzie, principalele motive pentru care companiile din România aleg să își motiveze salariaţii prin intermediul tichetelor de masă constau în optimizarea costurilor prin facilităţile fiscale şi creşterea motivării angajaţilor, cu impact direct asupra competitivităţii companiei, a atragerii şi retenţiei de personal. Pe de altă parte, angajatorii care nu acordă încă tichete valorice au un grad mai mic de conştientizare a avantajelor şi beneficiilor acestora, precum şi constrângeri financiare mai mari”, subliniază Pap.
Întrebată ce cadouri obişnuiesc cel mai des să le facă angajatorii angajaţilor, ea spune că beneficiarii tichetelor cadou preferă să cumpere electronice şi electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte, cosmetice, obiecte de decor sau bricolaj.
Up România a fost înfiinţată în anul 2002 şi deserveşte peste 20.000 de clienţi şi 700.000 de beneficiari. Portofoliul său de produse include tichete de masă pe suport de hârtie şi carduri de masă Chèque Déjeuner, tichete cadou Cadhoc, vouchere de vacanţă Chèque Vacances, tichete sociale Chèque de Services, tichete sociale pentru grădiniţă, tichete de creşă Chèque Bébé.