Viorica Dăncilă se visează președinte. Ați putea crede că este o glumă, însă surse din partid m-au asigurat că actualul premier al României chiar crede ca are șanse să-l învingă pe Klaus Iohannis dacă ajunge în turul 2. Singurul obstacol care i-ar sta în cale ar fi moțiunea de joi, care dacă trece îi cam pune capăt carierei politice.
Dacă pică Guvernul PSD, atunci se crează un haos generalizat în partid și este greu de crezut că Viorica Dăncilă mai poate rămâne liderul formațiunii. Și cum social democrații au tradiție în a-și linșa foștii președinți, probabil și ea știe ce o așteaptă. Dar până atunci se duc negocieri dure pentru ca moțiunea să nu treacă.
Și este posibil ca într-adevăr să rămânem cu același executiv din simplul motiv că și lui Klaus Iohannis îi convine acest lucru din punct de vedere electoral. Dacă Viorica Dăncilă pierde puterea, atunci ea nu mai are nicio șansă pentru turul 2, ceea ce înseamnă că Dan Barna ar putea să fie principalul rival al actualului șef al statului. Iar lucrurile s-ar complica mult. În urma cu cinci ani, Victor Ponta era favorit detașat, iar pe ultima sută de metri totul s-a schimbat. Iar scenariul se poate repeta oricând. Așadar dacă Guvernul rămâne în picioare este pentru că așa a dorit Klaus Iohannis. Deznodământul îl vom afla mâine, mai ales că zarurile nu au fost încă aruncate.
Sume halucinante aruncate pe Facebook
Revenind, însă la disperarea Vioricăi Dăncilă. Deși premier de peste un an, popularitatea ei în mediul online este minimă. Așa că s-a gândit să-și plătească like-urile pe Facebook. Să vină cât mai multe, doar că se pare că cei peste 36.000 de euro pe care i-a cheltuit pe campanie au fost cam degeaba.
Acum a ajuns la stadiul în care consumă peste 3.000 de euro pe săptămână doar ca să-și promoveze pagina de facebook, care abia numără 60.000 de likes. Ca să fiu mai clară, Viorica Vasilica Dăncilă a cheltuit între lunile martie și octombrie 145.225 lei pentru a se promova pe facebook, iar de la sfârșitul lui septembrie deja a mărit bugetul alocând 14.677 lei (între 29 septembrie – 5 octombrie), cam cât vreo 10 pensii de medici.
În total, doar pentru pagina ei de facebook, premierul României a cheltuit peste 36.000 de euro. Pentru reclamele Google suma alocată este și mai mare, dar despre asta cu altă ocazie.
Voi în cât timp câștigați 36.000 de euro, adică prețul unei garsoniere în București?
Iohannis implicat… fără voia lui. Peste 130.000 euro cheltuiți pentru Iohannis
Dar asta nu este tot. Pentru o altă pagină de facebook a partidului, cea cu birouldepresă, PSD-ul condus de Viorica Dăncilă a cheltuit 636.460 lei, adică 134.000 de euro pe campanii, majoritatea denigratoare la adresa lui Klaus Iohannis! Acesta face parte desigur din planul de campanie al Vioricăi Dăncilă, care trebuie să se poziționeze în antiteză cu șeful statului. Plan acceptat și de Klaus Iohannis, care la fel, se raportează doar la PSD, Dan Barna fiind lăsat în offside.
Informaţiile publicate de Capital.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.