La aproape un an de la ceremonia de inaugurare a lucrărilor de construcție, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG a sărbătorit, la începutul acestei luni, finalizarea clădirii ce va găzdui atelierul de vopsitorie de la fabrica din Leipzig.
Acesta este unul dintre cele mai moderne centre de vopsitorie auto din întreaga lume, se întinde pe o suprafaţă de 60.000 de metri pătraţi și reprezintă cel mai mare proiect de construcţie din istoria Porsche: extinderea fabricii din Landul Saxonia pentru transformarea ei într-o uzină completă, cu atelier de asamblare a pieselor şi vopsitorie pentru producția noului model Macan.
„Mai multe aspecte ale acestei construcţii sunt impresionante,” a declarat Wolfgang Leimgruber, Membru al Comitetului Executiv de producție la Porsche AG, cu ocazia ceremoniei din Leipzig, care a găzduit instalarea ceremonială a ultimei bare de oţel din structura acoperișului. „Avem un atelier de vopsitorie construit, în timp record, într-o zonă de producţie care se întinde pe o suprafaţă de mai bine de opt terenuri de fotbal. Acesta reprezintă o investiţie foarte importantă pentru fabrică, un stimul economic major în regiune şi un factor cheie pentru strategia de creştere a companiei”, a adăugat Wolfgang Leimgruber.
Pentru construirea structurii exterioare a noului atelier, care va avea aproximativ 360 m lungime, 72 m lăţime şi 30 m înălţime, au fost folosite aproape 113.000 de tone de beton, rezultând o clădire care se încadrează perfect şi armonios în arhitectura fabricii de la Leipzig. „Evoluţia lucrărilor de construcţie se înscrie perfect în grafic,” a comentat Wolfgang Leimgruber, explicând că: „Toate eforturile sunt orientate către începerea procesului de fabricație pentru noul Macan, nu numai la timp, adică la finalul anului 2013, dar şi la cele mai înalte standarde de calitate ale Porsche.”
Noile modele Porsche Macan construite în atelierul de asamblare de la Leipzig vor fi apoi supuse unui proces de vopsire în mai multe etape, care se va desfășura pe mai multe etaje, în conformitate cu cele mai noi măsuri de sustenabilitate. De exemplu, fabrica va avea instalat un sistem special de separare a surplusului de vopsea pulverizată. Datorită depunerilor uscate pe o bază de praf de piatră şi sistemului de curăţare a substanțelor chimice eliberate în aer, emisiile de solvenţi în urma procesului de vopsire vor fi reduse la minim. Utilizarea căldurii reziduale din energia electrică generată de o centrală electrică alimentată cu peleți este, de asemenea, unică. Această centrală electrică pe biomasă asigură atelierului de vopsire până la 80% din căldura necesară din resurse naturale.
„Extinderea fabricii va crea 1.000 de noi locuri de muncă. Doar atelierul de vopsitorie, în sine, va genera posturi pentru mai mult de 400 de angajaţi,” a comentat Siegfried Bülow, Președinte al Comitetului Executiv la Porsche Leipzig GmbH.