EXCLUSIVITATE: De ce nu se construiesc autostrăzi în România. Motivele sunt ULUITOARE

După urmele de urs și lilieci descoperite pe aliniamentul autostrăzii Lugoj-Deva, lucrare ce se poate finaliza abia în anul 2020, proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești s-a împotmolit din cauza reptilelor, amfibienilor, gândacilor și a unor specii de păsări.

Pe traseul autostrăzii Sibiu-Pitești, în lungime de circa 120 km, conform studiului de fezabilitate, au fost identificate mai multe specii de reptile, zeci de specii de amfibinei și peste 100 de specii de păsări. Pentru toate aceste viețuitoare, Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii, trebuie să creeze anumite condiții de protecție și conservare.

Potrivit datelor studiului de fezabilitate, intrat în posesia Capital, pe întreaga zonă studiată au fost descoperite 9 specii de reptile și 39 de categorii de amfibieni. „Patru specii de inters comunitar necesită desemnarea ariilor speciale de consevare, 11 specii de interes comunitar necesită protecție strictă, 5 specii de interes național necesită protecție strică, 10 specii vulnerabile, 6 aproape amenințate și 12 specii strict protejate”, arată datele din studiul de fezabilitate. “După povestea cu urșii, acum trebuie să stabilim ce condiții și metode de protecție trebuie să asigurăm speciilor de amfibieni, reptile și păsări de pe aliniamentul autostrăzii Sibiu-Pitești. Depinde de amploare, depinde de familii, depinde de exemplare. Dacă avem cazuri izolate, atunci avem grijă să fie mutate”, ne-au explicat reprezentanții Ministerului Transporturilor.

 

Buhaiul de baltă cu burtă roșie blochează cel mai important proiect pentru România

Zonele unde a fost actualizat studiul de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Piteşti, prezentat Ministerului Transporturilor:

Frumoasa: Două specii de amfibinei
Tritonul cu creastă
Buhaiul de baltă

Munții Făgăraș: Patru specii de amfibinei
Tritonul cu creastă
Buhaiul de baltă cu burtă galbenă
Tritonul carpatic
Tritonul comun

Mijlociu-Cibin-Hârtibaciu: O specie de amfibian și o specie de reptilă
Tritonul cu creastă
Țestoasa de apă

Hârtibaciu Sud-Vest: Făgăraș: Patru specii de amfibieni și o specie de reptilă
Tritonul cu creastă
Buhaiul de baltă cu burtă galbenă
Buhaiul de baltă cu burtă roșie
Tritonul comun
Țestoasa de apă

120 de specii de păsări pe traseul celor 120 km

Pe zona studiate unde s-a stabilit că va trece autostrada Sibiu-Pitești s-au descoperit 120 de specii de păsări din care:

19 specii de păsări a căror conservare necesită desemnarea ariilor de protecție specială avifaunistică
29 specii de păsări de interes național care necesită protecție strictă
9 specii vulnerabile, 4 periclitate și două critic periclitate
74 specii de păsări strict protejate și 37 de specii protejate.

Cea mai aşteptată autostradă din România s-a deblocat. Contractul pentru studiul de fezabilitate nu mai este suspendat

Contractul privind actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti, asocierea Spea Engineering SA Roma Italia Sucursala Bucureşti-TecnicConsulting Engineering Romania nu mai este suspendat. „În data de 14.03.2017 contractul privind Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru „Autostrada Sibiu – Piteşti” a reintrat în vigoare ca urmare a finalizării perioadei de suspendare de trei luni notificată de CNAIR SA în data de 14.12.2016. De asemenea, precizăm că tot în data de 14.03.2017 a fost semnat un act adiţional privind prelungirea perioadei contractuale până la data de 15.08.2017. Reamintim că în sezonul de iarnă nu s-au putut realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice, astfel în decembrie 2016 compania a decis suspendarea contractului pentru o perioadă de 3 luni”, conform unui comunicat transmis de CNAIR.

Contractul „Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Piteşti” a fost atribuit prin procedura de licitaţie publică deschisă Asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti Tecnic Consulting Engineering România SRL (Lider de Asociere – Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia).

Finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (85%) şi Bugetul de Stat (15%).

Primii bani pentru autostrada Piteşti-Sibiu s-au facturat în mai 2016. Conform facturii înregistrate la CNADNR, Spea Engineering SA Roma Italia Sucursala Bucureşti a încasat un avans în valoare de 3,6 milioane lei pentru revizuirea/actulizarea studiului de fezabilitate.

Asocierea Spea Engineering SA Roma Italia Sucursala Bucureşti-TecnicConsulting Engineering Romania a câştigat contractul pentru revizuire/actualizare SF autostrada Sibiu-Piteşti, în valoare de 29.075.308,91 lei fără TVA, în vara anului 2015.