Societatea va fi privatizată în luna august, când un investitor privat va prelua 51 de procente din capitalul companiei, a anunţat marţi ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, la sfârşitul discuţiilor cu misiunea Fondului Monetar Internaţional, aflată la Bucureşti.
‘Discuţiile au vizat atragerea de fonduri europene şi restructurarea companiilor cu pierderi, precum şi calendarul stabilit împreună. În ceea ce priveşte CFR Marfă, deşi eu nu mi-aş fi dorit, am ajuns la concluzia ca va trebui să privatizăm 51% din acţiunile companiei deoarece situaţia economico-financiară din prezent poate fi redresată doar printr-o infuzie masivă de capital privat’, a spus ministrul Transporturilor.
CFR Marfă, companie aflată pe calendarul privatizărilor nu a putut fi privatizată în 2012 deoarece Consiliul Suprem pentru Apărarea Ţării a respins privatizarea pachetului majoritar de acţiuni la societate, fiind considerată companie de interes strategic.
Deşi fusese trecută în memorandumul încheiat cu instituţiile financiare internaţionale, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a anunţat în luna octombrie că finalizarea privatizării integrale a CFR Marfă în 2012, conform memorandumului cu FMI, va fi amânată în lipsa unui aviz din partea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.
Ministerul Transporturilor primise toate avizele din partea celorlalte ministere pentru privatizarea integrală a societăţii, iar reprezentanţii săi au anunţat că, în perioada următoare, în lipsa unui aviz de la CSAT, aviz necesar având în vedere că CFR Marfă este o companie strategică, ministerul va continua evaluarea terenurilor companiei şi realizarea altor proceduri, pentru pregătirea privatizării ulterioare a societăţii.
Compania deţinea în 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane şi peste 900 de locomotive.
CFR Marfă era lider pe piaţa transporturilor feroviare de marfă din România, cu o cotă de piaţă de 61,1% pentru mărfuri transportate, pe primul semestru al anului 2011.
Sursa: Agerpres