Un milion de euro a cheltuit Eximbank în 2012 pe ”reclamă și promovare”, scrie jurnalistul Cătălin Tolontan pe blogul său. Acesta arată că "suma este impresionantă pentru piața de publicitate din România. Cu acești bani, Eximbank intră în TOP 50 clienți de publicitate".
"Banca Transilvania, de pildă, o instituție privată care lucrează masiv cu publicul, nu doar pe B2B precum Eximbank, are un buget de promovare asemănător. Și, în general, băncile din România, oricît de mari sînt, nu sar de 1 milion de euro cheltuiți pe an pe publicitate TV", precizează Tolontan.
"Mai exact, preliminatul lui 2012, din bugetul Eximbank pe care am pus mîna, este de 4,649,883 de lei. Iar bugetatul pentru 2013 nu este mai mic, ci mai mare decît realizatul lui 2012: 5,500,000 de lei. Probabil însă că au cheltuit mai puțin decît bugetaseră. Interpretăm și noi cum putem cifrele, dacă ei au ales să tacă!", mai scrie jurnalistul.
"Bugetul total de marketing și comunicare al băncii de stat pe 2013 este de aproape 2 milioane de euro", a precizat Cătălin Tolontan.
Monitorizarea arată că Eximbank a avut 366 de spoturi de 10 secunde (inserturi grafice) la România TV în 12-15 noiembrie și 48 de inserturi similare pe Antena 1 în 18-19 noiembrie, mai scrie jurnalistul.