Divizia de business travel a crescut cu peste 22%, reprezentând aproximativ 65% din totalul cifrei de vânzări, respectiv 28 milioane de euro. Eximtur Business şi-a mărit portofoliul de clienţi cu 20%, în primele nouă luni ale anului, iar cei existenţi au avut nevoie de mai multe servicii faţă de 2015. Topul serviciilor de business travel solicitate în 2016 pentru această divizie e condus de ticketing, cazări și evenimente. Destinația cea mai cerută pentru organizarea de evenimente corporate a fost România, prețul mediu achitat de o companie fiind de 477 de lei/angajat/eveniment.
„Divizia de business travel este motorul Eximtur şi în permanentă consolidare, prin atragerea de consultanţi noi în echipă, dar şi diversificare a serviciilor oferite clienţilor noştri. Este foarte important pentru noi să răspundem prompt solicitărilor clienţilor noştri corporate şi să le oferim cele mai avantajoase soluţii atât pentru deplasările în interes de serviciu şi evenimente, cât și pentru vacanțele angajaților”, declară Lucia Morariu, preşedintele companiei.
Per ansamblu, creșterea volumului de vânzări din primele nouă luni ale anului e dată de rezervările și vânzările de bilete de avion mai mari cu 10% față de perioada similară din 2015, vânzările de servicii turistice interne (litoral), cu 30%, vânzările de servicii turistice interne (turism balnear, montan, pensiuni, Delta Dunării și alte destinații din România), cu 112%, incoming/vânzări de servicii turistice în România pentru turiștii străini, cu 64%, cererea de cazări interne și evenimente organizate pentru corporații, în creștere cu 46%.
România a fost vedeta sezonului 2016, cu creșteri de 44% față de anul 2015. Pachetul mediu plătit de clienţii agenției pentru litoral a fost de 707 lei/persoană, în timp ce pentru staţiunile balneare, montane şi Delta Dunării a fost de 685 de lei/persoană.
„Rezultatele confirmă aşteptările ca 2016 să fie un an bun pentru turismul românesc, fiind și un an electoral, ani în care, din experiența ultimilor 20 de ani, remarcăm creșteri substanțiale în turismul intern. În același timp, investiţiile realizate în ultimii doi-trei ani în structurile de cazare, în centrele de divertisment, tratament şi cură balneară sau în centrele spa au atras un număr mare de turişti. În plus, unitățile hoteliere au investit mult în ultimii ani în dotări specifice organizării de conferințe, ceea ce a sporit interesul companiilor pentru organizarea evenimentelor de tip corporate”, mai spune Lucia Morariu.
Pachetele pentru Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania, Italia, circuite, croaziere în fiordurile norvegiene, Insulele Canare-Madeira-Maroc sau America de Sud, precum şi vacanţele exotice au fost cele cele mai căutate, pe destinaţii externe, în 2016. Creşteri semnificative faţă de 2015 au înregistrat însă Slovacia (+182%), Slovenia (+56%), Marea Britane (+53%), Spania (+25%), Austria (+20%) și Italia (+18%). Prețul mediu pentru un pachet pe extern a fost de 1.523 de lei/persoană.
Top trei destinaţii exotice e dat de Maldive, Mauritius, Republica Dominicană. Pentru Republica Dominicană, agenția a lansat un nou produs pe piaţă, Revelionul 2016/2017, cu pachete cu all inclusive care pornesc de la 2.000 de euro/persoană.